تانکر سیار تنها راه تأمین آب ۷۹ روستای مشهد است

مدیرعامل آبفای مشهد با بیان اینکه ۷۹ روستای مشهد در شرایط اضطراری وجود دارند که باید با تانکر سیار به آن‌ها ‌آبرسانی کرد، گفت: به حفر ۲۲ حلقه چاه برای تأمین آب این روستاها نیاز داریم.

تانکر سیار تنها راه تأمین آب ۷۹ روستای مشهد است

حسین اسماعیلیان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در خردادماه سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش میزان مصرف آب در شهر مشهد وجود داشته و همچنین باید گفت که تنها ۳۵ درصد مطالبات شرکت آب و فاضلاب مشهد دریافت شده است؛ از شهروندان تقاضا داریم تا نسبت به پرداخت قبوض آب خود اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۹ در سطح شهر مشهد سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد، از جمله در پروژه‌هایی مانند انتقال آب از سد دوستی به سد طرق و همچنین پروژه حضرت نبی اکرم (ص) که مربوط به آبرسانی به منطقه ثامن و اطراف حرم است.

مدیرعامل آبفای مشهد با بیان اینکه در اطراف شهر مشهد تعداد ۳۵۳ روستا وجود دارد که از این تعداد ۷۹ روستا در شرایط اضطراری وجود دارند که باید با تانکر سیار به آنها آبرسانی کرد، افزود: در شرایط کنونی این نیاز وجود دارد که تعداد ۲۲ حلقه چاه برای تأمین آب این روستاها حفر شود.

در ادامه جلسه محمد علوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز افزود: استان خراسان رضوی دارای شاخص ۲۲۱ میلیمتر بارش در سال است که این رقم در سطح جهان، عدد ۷۰۰ میلیمتر است؛ باید گفت که استان خراسان رضوی با توجه به میزان بارش در آن، استان خشک و کم‌آبی است، البته میزان بارش در سال ۹۸ در طول ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه افزود: امسال نیز بارش‌های خوبی تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه وجود داشت که پس از آن، دیگر بارش باران قطع شد، البته باید به عنوان مدیر اعلام کنم که باید نگاهمان به افق ۱۴۰۵ باشد و برای آینده تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی رتبه اول کشور را در تولید گوشت کشور دارد، اظهار کرد: این مسئله باعث افزایش میزان آب مصرفی در بین کشاورزان شده است، در سال ۹۹ نیز ۲۱ درصد افزایش مصرف آب وجود داشته و در برخی از روستاها نیز صد در صد افزایش میزان مصرف آب وجود دارد.

علوی در ادامه گفت: با مدیریت شرکت آب و فاضلاب مناطقی مانند ویرانی، مدیریت شده و سعی شد تا آب مصرفی بیشتر به ساکنان بومی منطقه تخصیص یابد و میزان آبرسانی به ویلاها کمی کمتر شود.

وی با اشاره به وجود ۱۴۰۰ منبع آب زیرزمینی و ۴۵۰ چاه و قنات در روستاهای استان، گفت: با بارندگی‌های زیاد و مطلوب در سال جاری، سدهای استان پر شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها