شناسایی و توقیف سه تانکر برداشت آب غیر مجاز از قنات منزل‌آباد مشهد

مدیر امور منابع آب مشهد، گفت: براساس گزارش نیروهای گشت و بازرسی امور آب مشهد تعداد سه تانکر متخلف که مبادرت به برداشت آب غیر مجاز از قنات منزل‌آباد مشهد می‌کردند، شناسایی و توقیف شدند.

شناسایی و توقیف سه تانکر برداشت آب غیر مجاز از قنات منزل‌آباد مشهد

محمد برزویی، با اشاره به گزارش‌های مردمی در خصوص بهره‌برداری، برداشت و فروش غیر مجاز آب از قنات‌های پیرامونی مشهد به خصوص قنات مربوط به خرده مالکین روستای منزل‌آباد توسط تانکرهای حمل آب، از اعزام نیروهای گشت و بازرسی برای بررسی این گزارش‌ها به منطقه خبر داد و اظهار کرد: نیروهای گشت و بازرسی با شناسایی سه تانکر حمل آب غیر مجاز از قنات منزل‌آباد اخطارهای لازم را به خرده‌مالکان دادند.

وی، افزود: متاسفانه برخی از سودجویان با استفاده از شرایط موجود نسبت به برداشت بی‌رویه و بدون مجوز از قنات‌های پیرامون مشهد اقدام می‌کردند و با مبالغ هنگفت این نعمت خدادادی را برای مصارف کشاورزی، باغداری و ساختمان‌سازی به فروش می‌رساندند.

برزویی، ادامه داد: این تانکرها براساس گزارش‌های رسیده، از مبلغ 30 هزار تومان تا 150 هزار تومان بدون اخذ مجوز، آب به شهروندان متقاضی به فروش می‌رساندند. نیروهای گشت و بازرسی در ادامه انجام وظایف، آبدهی قنات به میزان 75 لیتر در ثانیه را اندازه‌گیری کردند و گزارش لازم برای درج در شبکه آبرسانی شهرستان مشهد انجام شد .

مدیر امور منابع آب مشهد، با بیان اینکه سه درصد منابع آب شرب شهرستان مشهد را قنات‌ها تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: تعداد قنات‌های فعال که بخشی از آب شرب مشهد را تامین می‌کنند، بیش از 500 رشته است. قنات، منبع آبیاری زمین‌های کشاورزی بوده و امسال به ‌دلیل بارندگی فراوان، خروجی زیادی داشته است. هر کشاورز یک سهم از آب قنات دارد و می‌تواند سهم خود را بفروشد. احتمال دارد چند نفری سهم خود را از این قنات واگذار کرده باشند که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی، بیان کرد: این قنات خصوصی است و به افراد محلی‌ ارتباطی نداشته و برداشت آب قنات نیز ارتباطی به آب شرب منزل‌آباد ندارد، زیرا آب این منطقه تحت نظر آب‌ و فاضلاب شهری است.

برزویی، گفت: موظف هستیم به استناد قانون توزیع عادلانه آب با افراد خاطی که با بی‌‎توجهی به قانون، اقدام به بهره‌برداری غیر مجاز از منابع آب و یا فروش آن می‌نمایند، برخورد قاطع قانونی را به عمل آوریم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها