۲۲ تن کود شیمیایی تقلبی در مه‌ولات خراسان رضوی کشف شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات گفت:۲۲ تن کود شیمیایی تقلبی با نشان خدمات حمایتی در شهرستان مه ولات کشف و ضبط شد.

۲۲ تن کود شیمیایی تقلبی در مه‌ولات خراسان رضوی کشف شد

هادی ساربان روز یکشنبه افزود: براساس گزارش مردمی و بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات و آزمایشهای انجام شده از نمونه کودهای فسفره و پتاسه با نشان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و عدم انطباق آنالیز این کودها با مقادیر استاندارد آنها تقلبی تشخیص داده شدند.
وی ادامه داد: در این راستا جلسه‌ای با حضور مدیر جهاد کشاورزی، معاون فنی و رییس اداره تولیدات گیاهی و مسوول حراست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات گفت: عوامل توزیع و فروش کودهای تقلبی با نشان خدمات حمایتی کشاورزی به مراجع قانونی و قضایی معرفی شده‌اند و از تمامی کشاورزان درخواست می شود تا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کود مورد نیاز خود را تنها از عوامل توزیع مجاز کود در شهرستان تهیه کنند.

ساربان افزود: کشاورزان باید این کودها را با حواله از عاملان مجاز دریافت کنند و سایر کودهای فروش آزاد باید شماره ثبت کودی داشته باشند و از طریق سامانه ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ شماره ثبت کودی پیامک و اطلاعات کود ارسال شود.

شهرستان مه ولات بزرگترین شهرستان باغی استان خراسان رضوی است که مقام نخست سطح کشت و تولید ۲ محصول پسته و انار و عنوان پنجم سطح زیر کشت و تولید زعفران را در استان به خود اختصاص داده است وحدود ۹۷ درصد اشتغال این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها