انتخابات هم به رونق کسب و کار چاپخانه‌های خراسان رضوی کمک نکرد

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: تبلیغات نامزدها و چاپ بنرها نسبت به دوره‌های پیشین انتخابات بسیار کاهش یافته بطوریکه این دوره از انتخابات نیز نتوانست بازار چاپخانه‌های این استان را رونق بخشد.

انتخابات هم به رونق کسب و کار چاپخانه‌های خراسان رضوی کمک نکرد

علی مغانی افزود: سفارش‌های گرفته شده برای چاپ تبلیغات انتخاباتی، امسال به کمتر یک سی‌ام دوره‌های پیشین انتخابات کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال تقاضای نامزدهای انتخابات شورای شهر مشهد برای چاپ پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بیشتر از تقاضای ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: حجم اصلی تبلیغات نامزدها در این دوره انتخابات به عرصه فضای مجازی منتقل شده زیرا تبلیغات محیطی کاهش و فعالان انتخاباتی بسیار کمتر از دوره‌های پیشین سراغ چاپخانه‌ها آمده‌اند.

وی همچنین به افزایش هزینه‌های چاپ اشاره و بیان کرد: قیمت کاغذ و اقلام چاپی طی یک سال اخیر روند صعودی داشته بطوری که از ۶ ماه پیش تاکنون قیمت هر بند ۵۰۰ گرمی کاغذ از ۲۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان، قیمت هر کیلو گرم مرکب از ۸۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان و نیز اجرت کار چاپ با توجه به افزایش نرخ دستمزد کارگران افزایش یافته است.

مغانی افزود: در برابر افزایش قیمت تمام شده اقلام چاپی، سفارشات چاپ به دلایل متعدد از جمله رشد فناوری و کاهش توان اقتصادی مردم روند کاهشی داشته به طوریکه چاپخانه ها که پیشتر دستکم دو نوبت در روز کار می کردند اکنون در یک نوبت کار می کنند و بسیاری از آنها ناگزیر به تعدیل نیروی انسانی شده اند.

وی ادامه داد: قطع برق در چند هفته اخیر نیز مزید بر علت شده و ۸۰ واحد چاپ مستقر در شهرک صنعتی چاپ حوالی مشهد سه روز در هفته از ساعت هشت تا ۱۶ با قطع برق مواجه هستند و این واحدها ناگزیر در این ساعات تعطیل هستند.

۳۰۰ چاپخانه و ۸۰۴ ناشر در خراسان رضوی فعالیت دارند و این استان بعد از تهران و قم از نظر فعالیت حوزه نشر رتبه سوم را در ایران دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها