رتبه‌بندی دانشگاه‌ های مشهد در رتبه‌ بندی تایمز

رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهان در سال ۲۰۲۲ بر اساس رتبه‌بندی تایمز ارائه شده که شامل بیش از ۱۶۰۰ دانشگاه در ۹۹ کشور مختلف است و تا امروز به‌عنوان بزرگترین و متنوع‌ ترین رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها محسوب می‌شود.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ های مشهد در رتبه‌ بندی تایمز

به نقل از تایمز، رتبه‌ بندی امسال بیش از ۱۰۸ میلیون استناد در بیش از ۱۴.۴ میلیون نشریه تحقیقاتی را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار داده و شامل پاسخ‌ های نظرسنجی تقریبا ۲۲ هزار محقق در سطح جهان است. نتایج بررسی نشان می‌ دهد که چگونه بیماری همه‌ گیر کووید -۱۹ عملکرد آموزش عالی جهانی را تغییر داده است.

دانشگاه آکسفورد، برای ششمین سال متوالی در رتبه نخست قرار دارد در حالی که چین برای اولین بار دو موسسه در ۲۰ دانشگاه برتر دارد که دانشگاه پکن و دانشگاه چینهوا به‌ طور مشترک رتبه ۱۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد در بازه رتبه‌ بندی ۶۰۱ تا ۸۰۰ با امتیاز کلی ۳۲ تا ۳۷.۹ قرار دارد و امتیاز ۳۱ برای آموزش، ۱۳.۱ برای پژوهش، ۶۰.۱ برای استناد، ۳۴.۸ برای درآمد صنعت و ۲۳.۷ برای چشم‌انداز بین‌المللی را کسب کرده است همچنین در این رتبه‌بندی، تعداد دانشجویان این دانشگاه ۹۰۱۳ نفر و تعداد دانشجویان به ازای کارکنان ۹.۵درصد است، ۴ درصد دانشجوی بین‌ المللی دارد و درصد زنان به مردان ۵۸ به ۴۲ است.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز در بازه رتبه‌ بندی ۱۰۰۱ تا ۱۲۰۰ با امتیاز کلی ۲۲.۴ تا ۲۷.۱ قرار گرفته است و امتیاز ۲۶.۷ برای آموزش، ۲۲.۶ برای پژوهش، ۲۳.۷ برای استناد، ۴۲.۴ برای درآمد صنعت و ۲۷.۷ برای چشم‌ انداز بین‌ المللی را کسب کرده است. تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲۳ هزار و ۷۴۷ نفر و تعداد دانشجویان به ازای کارکنان ۲۹.۷ درصد است و هشت درصد دانشجوی بین‌ المللی دارد و درصد زنان به مردان ۵۵ به ۴۵ است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها