2017 فرصتی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

2017 فرصتی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

استاندار خراسان رضوی گفت: این انتخاب فرصتی ارزشمند برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا رشیدیان دقایقی پیش در آئین افتتاحیه میزبانی مشهد از رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امروز در جوار حرم رضوی و در مرکز خراسان کهن دیار مردان بزرگ ایران رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود با حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی آشنا بوده، تصریح کرد: مشهد به عنوان پیوند فکری و فرهنگی کشور و جهان بوده است.

رشیدیان با اشاره به اینکه حوزه گستره فکری این بزرگان همه انسان های کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: پس از اسلام بازار علم و ادب در این خطه پر رونق بوده است و نامدارانی همچون حکیم فردوسی، غزالی، شیخ طوسی و بسیاری دیگر از علما در این سرزمین رشد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشهد می‌تواند نقش اساسی را در آینده جهان اسلام ایفا کند، عنوان کرد: مشهد به عنوان بزرگترین کلان شهر مذهبی جهان اسلام به خوبی می‌تواند در طرح تمدن نوین اسلامی نقشی اساسی ایفا کند و کانون ارتباطات فرهنگی و فکری در منطقه به حساب بیاید.

وی خاطر نشان کرد: مشهد می تواند با پیروی از رویکردهای حضرت رضا(ع) به عنوان یک مرکز فکری بزرگ در بین جهان اسلام شناخته شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نوای وحدت، همدلی، صلح و صفا و برادری می‌تواند از مشهد نواخته شود و این نوا به گوش همه جهانیان برسد، مشهد شایستگی این را دارد که از ظرفیت‌های موجود همچون حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های خود استفاده کند و به عنوان کانون گفت وگوهای جهانی در سطح جهان شناخته شود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها