انقلاب ما تمام نشده است

انقلاب ما تمام نشده است

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب با تحقق انقلاب فرق دارد، گفت: انقلاب تمام نشده و ما هم‌چنان در میانه راه انقلاب هستیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ‌امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامی‌داشت 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور پرهیجان و حرکت ارزشمند مردم در راهپیمایی سی‌وهشتمین فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امیدوارم حضور امروز مردم در این مسیر برای دین و امام زمان(عج) در دنیا آبرو آفریده و قدم‌های مردم در صراط نلرزد و ثابت قدم بماند.

وی با بیان این‌که در درجه اول این راهپیمایی اعلام آمادگی مردم به خدا و امام زمان بود، ادامه داد: پس از آن این راهپیمایی پیامی برای دشمن بود که انقلاب ما انقلابی نهادینه و تثبیت شده است و به هیچ وجه قابل سقوط، ارتجاع و برگشت نیست و این انقلابی نیست که با توطئه و فتنه شکست خورده و از میان برود.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که انقلاب‌ها بر سه قسم هستند، تصریح کرد: نوع اول انقلابی است که در نطفه خفه می‌شود. مردم در دوران انقلاب با حرکت‌های خود در مقابل هرگونه فتنه‌ای که دشمن به دست می‌گرفت به میان آمده و آن را با شعارهای خود خنثی می‌کردند اما حرکت‌های مردم نگذاشت انقلاب ما در نطفه خفه شود.

وی افزود: در انقلاب‌هایی که در نطفه خفه می‌شوند دشمن با ناامید کردن مردم آن‌ها را از اهداف انقلاب و دگرگونی منصرف می‌کند، در انقلاب ما نیز تا پیش از پیروزی دشمن به‌طور مستقیم با سرکوب مردم و به‌طور غیرمستقیم با حرکت‌های انحرافی و جریان‌های سیاسی ملی‌گرا و منافق و ملحد تلاش بسیاری برای انحراف مردم و تغییر مسیر انقلاب انجام داد، اما مردم هوشیار ما که به‌دنبال امام بیدارآفرین راه افتادند باعث شدند که دشمن نتواند انقلاب را در نطفه خفه کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی نوع دوم انقلاب را انقلابی عنوان کرد که به ثمر رسیده، اما جوان‌مرگ می‌شود و گفت: بسیاری از انبیاء با وجود این‌که انقلابشان آسمانی بود، دچار ارتجاع شد. حضرت موسی(ع) انقلاب کرد و مردم را از شر فرعون نجات داد، اما پس از این‌که 10 روز دیرتر از عبادت 40 روزه خود بازگشت، مردم کافر و گوساله‌پرست شدند.

وی با تاکید بر این‌که انقلابی که دچار ارتجاع شود جوان‌مرگ می‌شود، خاطرنشان کرد: در سی ‌و هشت سال گذشته دشمن در موقعیت‌های مختلف ویروس ارتجاع را به سمت ما روانه کرده تا مردمی که با هدف پیروزی انقلاب و محقق شدن اهداف آن هم‌چنان پویایی انقلاب را ادامه می‌دهند، پشیمان، نادم خسته شده و دغدغه‌مند، شکم، معیشت و اقتصاد خود شوند و از انقلاب دست بردارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خوشبختانه سی و هشت سال است که دشمن نتوانسته انقلاب ما را جوان‌مرگ کند، بیان کرد: مردم ما امروز نشان دادند نسلی که روز پیروزی انقلاب را ندیده بسیار سریع‌تر نسل اول در راه انقلاب می‌دَود.

وی تصریح کرد: امروز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب در سال 57 است، اما سالروز تحقق انقلاب نیست، پیروزی انقلاب با تحقق انقلاب فرق دارد. انقلاب دگرگونی است و ناگهانی محقق نمی‌شود، ما همچنان در وسط راه هستیم و انقلاب ما تمام نشده است.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که انقلاب تمام نشده است، خاطرنشان کرد: ما هم‌چنان در میانه راه انقلاب هستیم. مردمی که در 22 بهمن 57 پیروز شدند تنها حکومتی که مانع حرکت انقلاب بود را ساقط کردند و حکومت اهرم توسعه و رشد انقلاب به نام جمهوری اسلامی را به وجود آوردند، اما انقلاب تازه پس از پیروزی راه خود را شروع کرده است. از روز پیروزی انقلاب حرکت انقلاب آغاز شده و هم‌اکنون پس از سی و هشت سال هم‌چنان در میانه راه هستیم.

وی اضافه کرد: هدف انقلاب عدالت اجتماعی سرتاسری است که همه اقتصاد را تحت‌تأثیر قرار دهد و مردم به‌طور واقعی زندگی اسلامی داشته باشند و جامعه ما تحت حاکمیت دینی، جامعه اسلامی باشد و تا آنجا رشد کند که حاکمیت دینی را از حاکمیت بر یک سرزمین به‌صورت حاکمیت دین بر دنیا رسانده و رهبر پس پرده‌نشین ما بر دنیا حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی اظهار کرد: تا دیروز آمریکا دو میلیون صهیونیست را بر 80 میلیون عرب مسلمان پیروز می‌کرد، اما امروز با همه قدرت و توانمندسازی آن‌ها در مقابل یک تعداد بچه شیعه در 33 روز جنگ به بدبختی افتادند.

وی خاطرنشان کرد: 22 بهمن سال 95 سالروز پیروزی 22 بهمن 57 نیست، بلکه 22 بهمن سال 95 تداوم پیروزی 57 است، یعنی ما لحظه به لحظه در مسیر انقلاب جلو می‌رویم. امروز ما پیروزی‌هایی در منطقه داریم که سال گذشته نداشتیم. به برکت دین‌داری و عشق به خدای شما مردم و به برک رهبری پیامبرگونه یک رهبر بیدارساز و هوشیار هر ساله جلو می‌رویم، اما همچنان بین راه هستیم.

امام جمعه مشهد گفت: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که درک دشمن این است که همه موفقیت ‌ها معلول یک علت است و همه شکست‌ها و ناکامی‌های دشمن در توطئه‌ها و فتنه‌ها به خاطر رهبری بیدارسازی و بصیرت آفرین است، از همین‌رو دشمن همه حمله‌های خود را متوجه ستون خیمه انقلاب کرده تا آن را پائین بکشد و خیمه پائین بیاید و اینجاست که امسال خدا فجر ما را فجر فاطمی قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که فجر سی و هشتم فجر فاطمی و زهرایی است، یادآور شد: مردم زهرایی و دل داده صدیقه اطهر بدانید نمی‌توانید بدون بصیرت و استقامت پای ولایت و انقلاب بایستید. بصیرت یعنی دشمن و توطئه‌های آن را بشناسید و تیرهایی که دشمن به‌وسیله جریان‌های سیاسی ضد ارزش سکولار به سمت ستون خیمه انقلاب، مقام ولایت، پرتاب می‌کند را شناخته و با شناخت این جریان‌ها نگذارید به قدرت و عرصه بیایند و صبر یعنی تا آنجایی که فاطمه مقاومت کرد، مقاومت کنید.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها