تولیت آستان قدس رضوی:

باید به‌نام امام رضا (ع) میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور اتفاق بیافتند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید به‌نام امام رضا (ع) میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور اتفاق بیافتند و از کار مردم گره‌گشایی کرد که این کار شدنی است.

باید به‌نام امام رضا (ع) میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور اتفاق بیافتند

به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش «سفیران رضوان» که با حضور خادمان فرهنگی فعال در خدمت‌رسانی به‌زائران دهه آخر صفر برگزار شد؛ گفت: کسانی که در مسیر اربعین گام برمی‌دارند یا با پای پیاده به‌سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند، امکان تردد با وسیله نقلیه را دارند، اما نگاه عاشقانه عاشق به معشوق حکم می‌کند که پیاده این مسیر را طی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مردم خراسان و مشهد دارای روحیه میزبانی و صفا در طول تاریخ هستند و همه باید تلاش کنند در میزبانی دهه آخر صفر بهترین‌ها را به‌میهمانان عالی قدر حضرت رضا (ع) ارائه کنند.

وی ادامه داد: همه کسانی که دارای دانش رضوی و اهل قلم، علم، فرهیختگی، معرفت و بصیرت‌آفرینی هستند، وظیفه دارند با استفاده از رساترین و بهترین هنر این دانش را به‌مردم منتقل کنند تا زیبایی‌های کلام اهل بیت (ع) به‌مردم منتقل شود.

رئیسی اضافه کرد: حلقه‌های فکری، معرفتی و پاسخگویی به‌سؤالات در به آرامش رسیدن زائران نقش فراوانی دارد، در محضر حضرت رضا (ع) باید سازوکار‌هایی که اضطراب و نگرانی‌های زائران و مجاوران را رفع کند، ایجاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید به‌نام امام رضا (ع) میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور اتفاق بیافتند؛ عنوان کرد: باید به‌نام امام رضا (ع) از کار مردم گره‌گشایی کرد که این کار شدنی است، امروز این حرکت با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم آغاز شده است.

وی تاکید کرد: امسال باید دهه آخر صفر مشهد با سال گذشته متفاوت باشد که با توسل به‌وجود مقدس حضرت رضا (ع) باید تلاش کنیم در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با خدمتگزاری در همه سطوح از زائران با گویش‌ها، سلایق و اقلیم‌های مختلف، زیارت آن‌ها را تبدیل به‌یک زیارت خاطره‌انگیز توأم با آرامش کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها