جناب مدیرکل اشتباه داری می زنی بزرگوار

جناب مدیرکل اشتباه داری می زنی بزرگوار
یکی از ورزشی‌نویسان ورزشکار استان که نقدش درباره عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در برنامه ورزش خراسان رضوی شبکه استانی رسانه ملی به مذاق مدیر کل خوش نیامده بود در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار توضیحاتی درباره این برنامه و وضعیت ورزش استان نمود.
در قسمتی از برنامه ورزش خراسان زضوی که 54 درصد مخاطبان تلویزیونی هم نمره ضعیف را برای اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب کردند، کوروش صبوریان، مدیر کل ورزش و جوانان استان و مهمان این برنامه در پاسخ یه نقدهای دو تن از خبرنگاران باسابقه ورزشی رسانه های استان مواردی را مطرح کرد که منجر به برخی واکنش‌ها از سوی اصحاب قلم در روزهای اخیر و توضیحات حمیدرضا معصومیان از جمله این ورزشی‌نویسان ورزشکار در این خصوص شد که متن این یادداشت وارده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد به شرح زیر است:
اول/ جمعه شبی که گذشت، شبی خاص برای ورزش خراسان رضوی بود. نه از این جهت که اهالی ورزش باز هم شاهد اتفاقی تلخ بودند- که از این دست اتفاقات در سالی که گذشت زیاد داشتیم- بلکه از این جهت که شخص اول ورزش استان به طرزی بی‌نظیر، مسئولانه و مدبرانه پاسخ انتقاداتی را که از او می‌شد، داد و در پایان نمره قبولی از مخاطبان گرفت! جناب مدیر کل که برای گزارش عملکردش در سال 95 به صدا و سیما آمده بود و آن‌گونه که می‌گفتند و می‌گویند برای 20‌گرفتن در نظر‌سنجی این برنامه از ابتکارات روابط عمومی خود هم مایه گذاشته بود! در این شب پرده برانداخت و به جای پاسخ‌دهی، رویه فرافکنی پیش گرفت. حمله به این و آن و متهم کردن صغیر و کبیر سیاست شخص جناب صبوریان بود و او از اول تا آخر برنامه پاسخ یک سوال را آن‌گونه که باید نداد.
دوم/ به عنوان یکی از افرادی که مورد محبت جناب مدیر کل قرار گرفته‌ام، از صمیم قلب می‌گویم که ناراحت نیستم ولی متحیر و متاسفم که شخص اول ورزش استان، این چنین بر ریسمان پوسیده چنگ انداخت تا شاید مقبولیت از دست رفته خود را احیا کند. با صحبت‌های ایشان فهمیدیم مشکل ورزش استان، خبرنگارانی هستند در کمال وقاحت در کنار کار خبرنگاری ورزش هم می‌کنند و بدتر اینکه در چنین شرایط بی‌شرمانه‌ای این جرئت را هم به خودشان هم می‌دهند که از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان انتقاد کنند!
سوم/ آقای مدیر‌کل در این برنامه، جامعه خبرنگاران را به نقد منصفانه امر کرده و گفتند باید منصفانه نقد کنید، نه براساس منافع خصوصی اما نقد منصفانه را تعریف نکردند تا ما هم یاد بگیریم. حتما اگر از کارهای نکرده اداره کل ورزش و جوانان تعریف و تمجید می‌کردیم، منتقدی منصف بودیم اما حالا که واقعیت‌ها را گفته‌ایم فلان و بهمان هستیم! لابد آن 54 درصدی هم که با آن همه هیاهو و تبلیغ برای شما، باز رای منفی دادند نه چیزی از نقد می‌دانند نه انصاف.

چهارم/ آقای مدیر کل، حتما شنیده‌اید که می‌گویند رسانه‌ها پل بین مردم و مسئولان هستند. وظیفه رسانه انعکاس نظرات مردم به مسئولان است تا آن‌ها بر‌حسب وظیفه و قدرتی که قانون به آن‌ها داده، مسائل و مشکلات مردم را حل کنند. دیدید که آنچه ما کارشناسان بی‌انصاف گفتیم با رای مردم تفاوتی نداشت. وظیفه رسانه بیان مشکلات است و وظیفه مدیران حل آن. همین یک جمله را از ما بپذیرید، بس است.

پنجم/ فرمودید من برای منافع شخص خودم حرف می‌زنم و چون تیم دارم، نگران خودم هستم. بله، با صدای بلند می‌گویم نگران تیم خودم هستم. همان‌طور که نگران والیبال و بسکتبال و هندبال و فوتبال و کشتی و... هم هستم. ای کاش شما که مدیر کل هستید به جای ما نگران بودید، شاید سال 95 سال انحلال تیم‌های خراسانی نمی شد. بله من از ورزش ارتزاق می کنم‌. نان تخصصی که دارم و زحمتی که می‌کشم، می‌خورم وتا جایی که می‌دانم پولش از پول‌هایی که به بهانه ورزش اما خارج از گود ورزش دست به دست می‌شود، حلال‌تر است. افتخار می‌کنم عکس با شورت ورزشی دارم نه اینکه تابلوی بزرگ اتاقم عکس با فلان ستاره فوتبال باشد!

ششم/ آقای مدیر کل حال ورزش خراسان رضوی بد است‌، به دادش برسید. اصلا ما بد، ما منفعت‌گرا و انتقاد نا‌بلد، شما به حال نزار ورزش خراسان برسید. والیبال و بسکتبال ما سال گذشته در لیگ برتر بود، امسال نیست عیبی ندارد؟ پیام بعد از دست به دست شدن بین کاشمر و مشهد منحل شد، مهم نیست؟ نسل ابومسلم امسال به قهقرا می‌رود، در جریان باشید. هندبال در مشهد دوباره به خواب زمستانی رفته است. فوتسال همان که می‌فرمایید بنده برایش جوش می‌زنم و با افتخار می‌گویم همین‌طور است، امسال با سلام و صلوات تیم‌داری کرد، سال بعد شاید نکند. کشتی خراسان بزرگ همچنان در محاق است، این ناراحت‌تان نمی‌کند؟! ورزشگاه ثامن با آن عظمت یک کاور درست و حسابی ندارد و به این خاطر امسال مشهد در تعطیلی مسابقات لیگ برتر رکورد زد، از نظر شما مشکلی نیست‌؟ ورزشگاه تختی در حال تخریب است و مایه آبروریزی حتما خبر دارید؟ خانه شنای مشهد امسال هم افتتاح نشد و بزرگ‌ترین زورخانه کشور حوالی قاسم‌آباد انبار شده، در جریان هستید‌؟ فوتبال پایه ما را فساد مالی و غیر‌مالی گرفته و بچه‌های ما، نه بچه‌های شما‌! تشنه یک آموزش سالم و درست و حسابی هستند، از نظر شما عیبی ندارد‌؟! آسمان سیاه‌جامگان سیاه‌تر از همیشه است، نمی‌خواهید فکری بکنید؟! ورزشگاه آستان قدس را به زیبایی هر‌چه تمام‌تر ساخته‌اند ولی افتتاح نمی‌شود، زحمت بکشید ‌50قدم از دفترتان تا اداره تربیت بدنی آستان قدس قدم بزنید، شاید به اعتبار پیگیری شما، این ورزشگاه مدرن به کار مشهدی‌ها بیاید. لااقل اقدام کنید یک بار مردم هم ببینند مدیر کل ورزش این استان دست پایین گرفتن برای مصلحت ورزش را هم بلد است!

هفتم/ در طول حدود 15 سال کار رسانه‌ای که داشته‌ام خط قرمزم نق‌زدن و سیاه‌نمایی بوده و هست. در تمام این مدت با اجازه شما البته فعالیت حرفه‌ای ورزشی هم داشته‌ام و می‌دانم مدیریت کردن در این فضا تحت هر عنوانی از مدیر کل گرفته تا سرپرست یک تیم ساده چقدر سخت و دشوار است. در رسانه‌ و قلمم هرگز جایی برای نق‌زدن و غرغر‌کردن نگذاشته‌ام اما واقعیت‌ها را باید گفت؛ چرا‌که اگر غیر از این باشد، به قلمم و جایگاه رفیع خبرنگاری خیانت کرده‌ام. آقای مدیر کل عذر‌خواهم ولی اشتباه دارید می‌زنید بزرگوار. به جای زدن قشر مظلوم و بی‌دفاع خبرنگار، کلاه خودتان را قاضی کنید. همین امسال فقط برای ورزش استان چه کرده‌اید؟ شاید ما نمی‌دانیم شما بگویید مهم‌ترین و بهترین اقدام اداره تحت نظر شما در سالی که گذشت چه بود؟ به جای فرافکنی و حمله به جلو یک سری به هیئت‌ها بزنید، ببینید چه خبر است؟ وقت ندارید با مردم معاشرت کنید، دو جلسه با ما خبرنگار‌های نقد‌نشناس بگذارید؛ شاید لابه‌لای خزعبلاتی که می‌گوییم چهار حرف به درد بخور برای شما پیدا شود. امسال بودید، سال دیگر هم ان‌شاءا... هستید ولی بدانید این میزها به کسی وفا نمی‌کند. الحمدا... مدت مدیدی در بدنه ورزش خراسان هستید، نگاهی هم به اسلاف خود بیندازید بد نیست استاد.

منبع: تابناک

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها