کمک‌های خیران برای ساخت موکب در نجف چطور توسط شهرداری مشهد فروخته می‌شود؟

شهرداری مشهد با وجود اینکه پیش از این فروش سوله‌های ساخته شده برای زائران پیاده در نجف اشرف را تکذیب کرده است، اما حالا ابعاد تازه واگذاری این سوله‌ها در خبرها در حال انتشار است.

کمک‌های خیران برای ساخت موکب در نجف چطور توسط شهرداری مشهد فروخته می‌شود؟

شهردار مشهد در حالی برای واگذاری این سوله‌ها اعلام آمادگی کرده بود که بخشی از هزینه‌های ساخت‌وساز این موکب را خیران پرداخت کرده‌اند.

در نامه‌ای که شهردار مشهد در خصوص واگذاری موکب شهرداری مشهد در نجف به‌مدیر آستان مقدس علوی صادر شده است، علاوه بر ارائه جمع هزینه‌کرد که 2.3 دلار عنوان شده و حتی مقدار نفر روز که از سوی شهرداری مشهد در این موکب کار صورت گرفته، قید شده بود.

نکته قابل توجه آنجا است که در دوره پیشین شهرداری مشهد، برای انجام این فعالیت خیرخواهانه و داوطلبانه برای ساخت این موکب‌ها فراخوان اعلام شده بود با حضور خیرخواهانه مردم این مکان ساخته شد.

البته شهرداری مشهد ابتدا این موضوع را تکذیب کرد اما سفرهای اعضای شورای شهر و شخص شهردار به نجف اشرف حکایت دیگری را رقم زد.

موضوع ساخت این موکب با پیگیری ستاد اربعین شهرداری مشهد در دوره مدیریت پیشین صورت گرفته بود، اما اکنون براساس شنیده‌ها قرارداد فیمابین شهرداری مشهد با آستان مقدس علوی ابطال و همه ساخت‌وسازها ارزش‌گذاری و مبلغی به‌شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد.

نکته قابل ذکر آنکه بخشی از هزینه‌های احداث این موکب با کمک خیران پرداخت شده و آنان از اینکه شهرداری بخواهد در محاسبه هزینه‌ها، مبلغ کمک‌های مردمی را هم محاسبه کند، ناراحت هستند.

این موکب با کمک‌های مردمی و حضور خیرخواهانه کارگران ایرانی راه‌اندازی و حضور حجت‌الاسلام حسینی نماینده ولی‌فقیه در کشور عراق، سیدنزار حبل‌المتین، تولیت آستان مقدس علوی، سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر نجف، جمعی از مسؤولان استانی و شهری نجف، جمعی از مدیران شهری مشهد، خادمان و زائران در نجف اشرف افتتاح شد و حال با قیمت‌گذاری آن، در حال واگذاری است.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها