۸۴۵ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی اعمال قانون شدند

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۸۴۵ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی اعمال قانون شدند.

۸۴۵ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی اعمال قانون شدند

تورج همتی اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت، طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری 177 قبضه انواع اسلحه از متخلفان کشف و توقیف شده که دو قبضه آن از نوع سلاح جنگی بوده است.

وی همچنین به کشف 2600 تیر انواع فشنگ، 41دستگاه دوربین چشمی شکاری و توقیف 10 دستگاه موتور سیکلت از متخلفان اشاره و افزود: دستگیر شدگان بابت شکار و صید جانواران وحشی در این مدت مبلغ 28 میلیاردو 700 میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد کرده‌اند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در فهرست تخلفات یاد شده، صید غیرمجاز 10400 قطعه ماهی و از بین بردن 350 قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی و 198رأس پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش وحشی، آهو ، کل و بز وحشی و گراز نیز وجود داشته است.

وی افزود: در پی بازدید مستمر محیط بانان از فروشگاه‌های عرضه پرندگان زینتی، جمعه بازار و مبادی دیگر بیش از 2000 جانور وحشی به ویژه انواع پرندگان غیرمجاز کشف و توقیف شده است.

همتی ضمن اشاره به اینکه با پایش شبانه روزی مناطق از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از وقوع بیش از 60 مورد شکار غیرمجاز جانوران وحشی پیشگیری شده گفت: از ابتدای سال در 500 موقعیت از بروز آلودگی‌های زیست محیطی از سوی یگان اجرایی این اداره کل جلوگیری به عمل آمده و برای متخلفان تشکیل پرونده شده که به این آمار 21 مورد تخریب اراضی ملی، بوته‌کنی، قطع اشجار و تصرفات غیر قانونی را هم باید اضافه کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین گفت: طی 10 ماه گذشته، 200 بهله انواع پرندگان شکاری نیز تیمار و به دامن طبیعت بازگردانده شده‌اند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها