امام‌جمعه مشهد: مردم با باورمندی قاطع‌تر وظایف خود در گام دوم انقلاب را انجام دهند

امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: مردم ما با ایمان و باورمندی قاطع‌تر باید بتوانند تکالیف و وظایف انقلابی خود را در گام دوم انجام دهند.

امام‌جمعه مشهد: مردم با باورمندی قاطع‌تر وظایف خود در گام دوم انقلاب را انجام دهند

به گزارش مشهد فوری ، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: معمولا مطالب و موضوعات قابل طرح در خطبه اول نماز جمعه هر سال در جمعه نخست سال برنامه‌ریزی می‌شود؛ در سال 96 در جمعه اول آن سال، بحث ما در خطبه نخست، در موضوع شیطان‌شناسی از قرآن بود و تا نیمه سال 97 این مبحث دنبال شد و به عنوان تکمیل بحث شیطان‌شناسی از قرآن، شیطان شناسی از نهج‌البلاغه در نیمه دوم سال 97 ادامه یافت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی بیان کرد: سخن قرآن از همه بالاتر است؛ در سال 98 قدم در چله دوم انقلاب گذاشته‌ایم و حرکت ما قاطع‌تر و سریع‌تر از چله نخست باید باشد، در چله نخست این انقلاب و از لحظه پیروزی تا پایان 40 سال تمام حرکات انقلابی ما و تمام گذشت از تمام بحران‌ها و تهاجم دشمن ان با عنایت خدا با کمک پروردگار و استعانت از ذات مقدس حق و مظهری از قدرت‌های مقدس پروردگار این 40 ساله انقلاب ادامه پیدا کرد؛ 40 ساله دوم را با یک حرکت جدی‌تر باید شروع کرد زیرا رویش‌های جدیدی نیز داشته‌ایم که تازه نفس وارد میدان شده‌اند و در این مسیر بیشتر به استعانت از ذات مقدس حق نیازمندیم.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: برای استمداد بیشتر از قدرت لایزال الهی، سخن ما در خطبه نخست درباره وعده‌های خداوند در قرآن و تهدیدها نسبت به کفار و مستکبران و افراد گناهکار و فاسق است؛ وعده‌هایی که ذات مقدس حق در قرآن به بندگان صالح و عباد و پرهیزگار خود می‌دهد چه چیزهایی هستند؟ تهدیدها نسبت به کفار و مستکبران کدام است؟

وی با اشاره به اینکه مردم ما با ایمان و باورمندی قاطع‌تر باید بتوانند تکالیف و وظایف انقلابی خود را در گام دوم انجام دهند، عنوان کرد: مناسبتی نیز این بحث از وعده‌های خدا در قرآن دارد با بحث قبلی که شیطان شناسی بود زیرا وساوس شیطانی در قرآن مشخص شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نسل جوان که خودش را در ابتدای یک پهنه زندگی می‌بیند و هیچ چیز از آینده زندگی برای وی روشن نیست زیرا تجربه‌ای از زندگی ندارد و اینجاست که شیطان کمبودها و نارسایی‌ها و فقرها و پریشانی‌ها را برای او یادآور می‌شود و این جوان بی‌تجربه‌ای که قدم اول را قرار است بردارد از سوی شیطان متوجه فقر و مسکن ت زندگی شده و راه پیشرفت و تعالی را بر خود بسته می‌داند و به عبارت قرآن شیطان وعده فقر می‌دهد و تنها دری را که در برابر تامین این کمبودها و نارسایی‌ها می‌گشاید، فحشا و فسق و فجور است و گناه را برای نجات از فقر پیشنهاد می‌دهد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در مقابل وعده شیطان که کمبودها را به رخ می‌کشد و راه نجات از کمبودها را فحشا معرفی می‌کند ذات مقدس پروردگار در مقابل بینش انسان به وی وعده فضل می‌دهد و مجموعه قصورات انسان را می‌پوشاند و جبران می‌کند و خلاءهای انسان در زندگی که در مقابل برخی قصورات ممکن است صورت بگیرد با پوشش و مغفرت پروردگار جبران می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها