شرکت‌های ‌بین‌المللی خودروسازی چه زمانی دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرند؟

شرکت‌های خودروسازی نیز مانند بسیاری از کارخانه‌های جهان کار ساخت و تولید خودرو را متوقف کرده‌اند. این شرکت‌ها با گذشت چند ماه از همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم گرفته‌اند دوباره فعالیت خود را از سر گیرند.

شرکت‌های ‌بین‌المللی خودروسازی چه زمانی دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرند؟

تولید خودرو به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و بسیاری از شرکت‌های سازنده خودرو در جهان از کار دست کشیدند تا جان کارکنان و کارمندان‌ خود را به خطر نیندازند و به همین دلیل برای مدت زمان کوتاهی خرید‌وفروش خودرو کاهش یافت؛ اما عرضه و تولید خودرو دوباره در جهان آغاز شده است.

از آنجا که ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است، خودروسازان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس اقدامات جدی‌ای را برای بسته شدن کارخانه‌ها انجام می‌دهند. اوضاع فرق چندانی نکرده، اما خودروسازان در اروپا و ایالات متحده در حال از سرگیری فعالیت خود هستند. همه خودروسازان و شرکت‌هایی که تاکنون تصمیم گرفته‌اند تولید خود را در ایالات متحده و اروپا متوقف کنند، تاریخ بازگشت به کار را نیز مشخص کرده‌اند.

فورد

فورد

فورد تمام تولیدات خود را در اروپا و آمریکای شمالی در 19 مارس متوقف کرد تا به مبارزه با گسترش بیماری کووید-19 بپردازد. فورد با اینکه در 30 مارس قصد بازگشایی کارخانه‌ها و شروع مجدد تولید را داشت، در 31 مارس این اقدام را به تاخیر انداخت. این شرکت در اواخر ماه مارس به جای تولید وسیله نقلیه ساخت برخی از تجهیزات ایمنی شخصی را آغاز کرد.

جنرال موتورز

جنرال موتورز

جنرال موتورز در تاریخ 18 مارس با اعلام خبر تعلیق کل تولیدات آمریکای شمالی از 19 مارس به فورد پیوست. این سازنده خودرو اعلام کرد که خدمات خود را به صورت «آفلاین» ارائه می‌کند و هر کارخانه دستورالعمل خاصی را دریافت خواهد کرد. جنرال موتورز هیچ گونه اطلاعیه‌ای در مورد زمان ازسرگیری کارخانه‌های خود اعلام نکرده است، اما در حال ساخت دستگاه‌های تهویه و ماسک در 2 مرکز جنرال موتورز در آمریکاست. این شرکت سازنده خودرو قبل از اینکه دولت ترامپ شرکت‌ها را مجبور به پیروی از قانون تولید ابزار ایمنی کند، تصمیم گرفت دست به ساخت تجهیزات ایمنی شخصی بزند.

فیات

فیات

فیات در 18 مارس به فورد و جنرال موتورز پیوست و اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود در آمریکای شمالی را متوقف می‌کند تا به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک کند. در حالی که جنرال موتورز و فورد تاریخ جدیدی را برای شروع مجدد تولید تعیین نکرده‌اند، فیات در هفتم آوریل به Roadshow گفت که اکنون قصد دارد کارگران را روز چهارم مه به کار برگرداند. با وجود این، فعالیت دوباره این شرکت هنوز آغاز نشده است.

مزدا

مزدا

این خودروساز ژاپنی برای اولین بار در 24 مارس اعلام کرد که تولید خودرو در کارخانه‌های ژاپنی به مدت 13 روز متوقف خواهد شد. مزدا در 22 آوریل به دنبال شیفت‌های نیمه‌وقتی که داشت، اعلام کرد که ساخت ماشین‌آلات را از 27 آوریل متوقف می‌کند. این توقف تا 11 مه ادامه داشت، اما شعبه این شرکت در مکزیک در 30 آوریل تولید مجدد را آغاز کرد.

استون مارتین

استون مارتین

این کارخانه بریتانیایی سازنده خودرو‌های لوکس در روز 24 مارس اعلام کرد که تمام تولیدات را از این روز تا 20 آوریل به حالت تعلیق درمی‌آورد. نماینده استون مارتین در 22 آوریل به Roadshow گفت کارخانه‌ها بیکار هستند و این شرکت همچنان بر اوضاع نظارت دارد. استون مارتین برای مبارزه با کووید-19 در اوایل این ماه تولید تجهیزات ایمنی شخصی را برای نهاد بهداشت ملی انگلیس آغاز کرد.

ولوو

ولوو

کارخانه ولوو در ایالات متحده از 26 مارس بیکار شد و برنامه‌هایش را برای شروع مجدد فعالیت خود در 14 آوریل شروع کرد هرچند ولوو در نظر داشت که کار خود را در چهارم ماه مه مجدداً آغاز کند. اکنون هر چهار کارخانه چینی این شرکت در حال کار هستند. ولوو خبر داد که اوضاع نمایشگاه به حالت عادی برگشته است.

ریویان

ریویان

این استارت‌آپ سازنده خودروهای برقی در 20 مارس اعلام کرد که کلیه فعالیت‌هایش را متوقف می‌کند. این شرکت هنوز تولید اولین وسیله نقلیه خود یعنی وانت برقی R1T را آغاز نکرده، اما پیش‌تولید آن در دست اقدام است. قرار است تمام کارگران حقوق و دستمزد خود را دریافت کنند، اما این شرکت زمان آغاز کار آنلاین خود را اعلام نکرده است. ریویان در ماه آوریل تایید کرد که توقف کار باعث می‌شود تولید وسایل نقلیه برقی R1T و R1S تا سال آینده به تاخیر بیفتد.

تسلا

تسلا

تسلا در تاریخ 20 مارس اعلام کرد که کارخانه فعالیت خود را در 23 مارس در فرمونت کالیفرنیا تعطیل می‌کند. تسلا گفت که هیچ‌گاه ونتیلاتور تولید نکرده، اما در عوض، چندین دستگاه تنفسی را به بیمارستان‌ها خواهد فرستاد. مدیرعامل شرکت، ایلان ماسک (Elon Musk)، اظهار کرد که تاریخ شروع دوباره فعالیت تسلا مشخص نیست و هیچ اطلاعی مبنی بر اینکه کارگران تسلا در آینده نزدیک به کار خود بازگردند در دست نیست.

بنتلی

بنتلی

این برند لوکس انگلیسی در 20 مارس اعلام کرد که تولید خودرو را از همین روز در انگلستان آغاز می‌کند. طبق اعلان این شرکت، تعطیلی کارخانه چهار هفته به طول خواهد انجامید. این شرکت مانند بسیاری از خودروسازان دیگر گفت که می‌خواهد از کارگران خود در برابر ویروس کرونا محافظت کند. بنتلی در تاریخ 16 آوریل اعلام کرد که تعطیلی برای سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت و تولید کامل باید از 18 ماه مه آغاز شود.

جگوار لندرور

جگوار

شرکت جگوار لندرور در 20 مارس تایید کرد که تولید خودرو به طور موقت در انگلستان خاتمه می‌یابد. کارخانه‌های برزیل و هند به زودی کارشان را ادامه خواهند داد. این سازنده خودرو اعلام کرد که امیدوار است تولیدات خود را در انگلیس از 20 آوریل مجدداً شروع کند.

فولکس واگن

فولکس واگن

فولکس واگن از 21 مارس موقتاً تولید خود را در چاتانوگای تنسی به حالت تعلیق درآورد. این خودروساز در 19 مارس اعلام کرد که همه کارگران در این مدت حقوق کامل خود را دریافت می‌کنند. فولکس واگن مانند بسیاری از کارخانه‌های دیگر گفت که این هفته را به نظافت اساسی تجهیزات و بهداشت کل کارخانه اختصاص می‌دهد. این سازنده خودرو در تاریخ 9 آوریل اعلام کرده است که مشخص نیست چه زمانی می‌تواند فعالیت خود را به طور عادی از سر بگیرد و کل نیروی تولید و نگهداری به کارخانه بیایند. این مرخصی طولانی‌تر از چهار هفته نخواهد بود و کارگران پس از آن دستمزد دریافت نخواهند کرد، ولی فولکس واگن همچنان هزینه مراقبت‌های بهداشتی و پاداش کارگران را پرداخت خواهد کرد.

فولکس واگن در 22 آوریل اعلام کرد که قصد دارد در تاریخ سوم مه دوباره تولید را در تنسی آغاز کند. طی ارزیابی جدیدی که در 29 آوریل انجام شد، این شرکت خودروسازی برنامه‌های راه‌اندازی دوباره را تا سوم ماه مه عقب انداخت و این تعطیلی را گسترش داد. این شرکت برای تامین تقاضای بازار اعلام آمادگی کرده، اما تاریخ جدیدی را برای شروع مجدد تولید ذکر نکرده است. همه کارگران در مرخصی خواهند ماند.

تویوتا

تویوتا

تویوتا در 18 مارس به لیست خودروسازانی پیوست که همه فعالیت‌های خود را در آمریکای شمالی به حالت تعلیق درآورده‌اند و در این باره گفت که همه کارخانه‌های ایالات متحده، کانادا و مکزیک از 23 مارس بسته می‌شوند. تویوتا در 26 مارس وضعیت را دوباره ارزیابی کرد و گفت که تا تاریخ 20 آوریل تولید به تعویق خواهد افتاد. روز هشتم آوریل، این تاریخ به اول ماه مه موکول شد و در تاریخ 30 آوریل، تویوتا بار دیگر شروع مجدد فعالیت خود را به 11 مه انداخت. تویوتا گفت هر کارخانه پروسه تمیزکاری کلی را پشت سر خواهد گذاشت و تیم‌های مخصوص کلیه تجهیزات را ضدعفونی می‌کنند.

سوبارو

سوبارو

این خودروساز ژاپنی 19 مارس اعلام کرد که تنها کارخانه خود را در ایالات متحده به طور موقت از 23 مارس به حالت تعلیق درخواهد آورد. این شرکت تصمیم داشت فعالیتش را از 29 مارس شروع کند، اما اکنون تاریخ مد نظر را هشتم مه اعلام کرد. این شرکت اعلام کرد این اقدام به سوبارو کمک می‌کند تا تقاضای بازار و حفاظت از سلامت کارگران کارخانه را مدیریت کند و همچنین کارگران حقوق خود را در طول تعطیلی دریافت می‌کنند.

هوندا

هوندا

این خودروساز ژاپنی اولین شرکتی بود که در آمریکا در تاریخ 18 مارس توقف تولید را اعلام کرد. این تعلیق تولید در مورد کارخانه‌های انتقال نیرو و موتورسازی نیز صدق می‌کند که البته بعد از یک هفته به پایان رسید؛ اما اکنون شرکت هوندا پیش‌بینی می‌کند که تولید در روز 8 مه از سر گرفته شد.

نیسان

نیسان

این خودروساز ژاپنی در روز 18 مارس اعلام کرد که تمام تولیدات خود را در ایالات متحده از 20 مارس متوقف خواهد کرد. قرار بود تعطیلی کارخانه تا 6 آوریل به پایان برسد، اما نیسان در 16 آوریل اعلام کرد که کارخانه‌ها تا اواسط ماه مه تعطیل خواهند ماند. این شرکت خودروسازی اظهار کرد یکی از کارمندان که در دفتر مرکزی شرکت کار می‌کند چهارم آوریل به کووید-19 مبتلا شده است.

گروه پی‌اس‌اِی

پی اس ای

این شرکت خودروسازی که بر برندهای پژو، سیتروئن، دی‌اس، اپلو وکس‌هال نظارت دارد در 16 مارس اعلام کرد تمام کارخانه‌های خود در سراسر اروپا را تعطیل کرده‌ است. 2 کارخانه از 16 مارس تعطیل شدند که یکی در فرانسه و دیگری در اسپانیا بود. هشت کارخانه در 17 مارس به صورت آفلاین کار خود را آغاز کردند. سه کارخانه دیگر نیز تولید خود را در 18 مارس و 2 مورد دیگر در 19 مارس متوقف کردند. این کارخانه‌ها در سراسر فرانسه، اسپانیا، انگلیس، لهستان، آلمان و سایر مناطق شعبه دارند. قرار بود این کارخانه‌ها در 27 مارس بازگشایی شوند، اما گروه PSA در آن روز اعلام کرد که جدول زمانی جدیدی را برای از سرگیری ارائه می‌کند.

لامبورگینی

لامبورگینی

این خودروساز در تاریخ 13 مارس اعلام کرد که فعالیت خود را در کارخانه سنت‌آگاتا بلونیز (Sant'Agata Bolognese) متوقف کرده است. همچنین این سازنده خودرو اظهار داشت که تولید را از چهارم ماه مه دوباره آغاز می کند.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها