فروش خودروی چینی ۳ برابر قیمت در ایران

کارشناس صنعت خودرو گفت: خودرویی که در چین حتی با احتساب نرخ دلار آزاد حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد در کشور ما ۱.۵ میلیارد تومان از سوی مونتاژکاران به فروش می‌رسد.

فروش خودروی چینی ۳ برابر قیمت در ایران

حسن کریمی سنجری افزود: خودرو‌های مونتاژی با حاشیه سود بالا عرضه می‌شوند و قیمت تعیین شده برای این خودور‌ها 2 تا 2 و نیم برابر قیمت محصول آماده در کشور چین است.

وی ادامه داد: نرخ بهره وری در شرکت‌های مونتاژکار بسیار پایین‌تر از شرکت‌های دولتی است و بهره وری منابع انسانی و مالی در مونتاژکاران قابل قبول نیست. از طرفی همین شرکت‌ها مدعی هستند تا در واگذاری خودروسازان دولتی بتوانند شرکت‌های دولتی را تصاحب کنند.

کریمی سنجری افزود: علاوه بر سود کلان، سوء مدیریت در شرکت‌های مونتاژی نیز بر قیمت اثر گذاشته و باعث شده تا هزینه‌های خودرو‌های مونتاژی افزایش یابد و این هزینه‌ها از جیب مردم تامین شود. از طرفی برای خودرو‌های مونتاژی یک بازار بی رقیب ایجاد شده که ناشی از تورم، تحریم و وارد نشدن خودرو به میزان نیاز است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    اولا خودروسازان و مونتاژکاران پیشانی ایرانیان را خوانده اند ولی فقر و تورم از این زمان به بعد آنان را مجبور به تعدیل نیرو و اقساط فروشی بدون بهره خواهد کرد.

  • ناشناس
    0

    سود انقلابی و جهادی و مقاومتی یعنی همین

  • بابک
    0

    مونتاژکاران ، از عدم نظارت ، دولت بر شرایط فروش محصولاتشان ، حداکثر سو استفاده و اجحاف را در حق مردم ، اعمال می کنند...
    من تعجب می کنم ، چطور مردم این رقم های بالا رادبابت خرید خودروهای چینی مونتاژی پرداخت می کنند ، اما فکر هزینه های نگهداری و خدمات پس از فروش این خودرو ها نیستند....هیچ نمی دانند قیمت قطعات یدکی و مصرفی این خودرو ها چقدر است ؟
    نمی دانند ، قطعات این خودروها با قیمت دلار آزاد وارد و فروخته می شود برای تعویض یک چراغ این خودرو ها ۴۰ تا ۷۰میلیون باید پرداخت کنند.‌‌‌‌‌..

  • ناشناس
    0

    لجنترین خودرودرجهان ایرانی چینی روسی تمام

  • ناشناس
    0

    بروید پشت پرده این خودرو سازها را مطالعه کنید حتما به نکات جالبی دست پیدا می کنید رانت رانت رانت

  • ناشناس
    0

    فکر کردید صاحبان مونتاژکاران چه کسانی هستند؟ خود شرکت های دولتی!!!!! سیستم و نظام اقتصادی فاسد بهتر از این نخواهد شد اگر شد به عقلتون یا حتی به گردش زمین و گرد بودن آن هم شک کنید

  • ناشناس
    0

    حق الرحمه ی حرزت اغا حق الزحمه ی رفیقان حق الزحمه ی فرزندان حق الزخمه خویشان و رویشان و سبیلان و باید حساب شود

  • قاسمی
    0

    عقل درست خودرو دست دوم از اروپا ۱۰و ۱۵ سال ساخت ۳۰۰ یورو میشه ۱۸ میلیون تومان بدون دزدی و غارت روی آن برای حل مشکلات مستضعفین تمام .اینا مشکلات چهل ساله از اوایل ۵۷ و قبل آن هم بوده هم دوره هاشمی هم بوده.وقایع ۵۷ هم شرایط مشکلات مستضعفان را تغییر نداده است
    آنهایی که این کار نمی‌کنند مردم شک شون به یقین تبدیل میشود.یکی تو اتوبوس یه ضرب المثل می‌گفت اش اینقدر شور شده که صدای آشپز هم در امده

  • ناشناس
    0

    چرا یه مدت مونتازکاران را محروم نمیکنه مسدود نمیکنه تا اینقدر مردم رااذیت نکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها