راننده‌ها برای خرید کامیون به چه نکاتی توجه می‌کنند؟

کامیون‌ها خودروهایی نیستند که همه افراد آن را به نام مدل و شرکتشان بشناسند. به جز راننده‌های کامیون بقیه افراد نهایتا اسم شرکت تولیدکننده آن را به خاطر می‌سپارند.

راننده‌ها برای خرید کامیون به چه نکاتی توجه می‌کنند؟

کامیون‌ها خودروهایی نیستند که همه افراد آن را به نام مدل و شرکتشان بشناسند. به جز راننده‌های کامیون بقیه افراد نهایتا اسم شرکت تولیدکننده آن را به خاطر می‌سپارند. اسکانیا، ولوو، بنز و داف از نام‌های ماندگار در ذهن و خاطر ایرانیان است. ولوو و اسکانیا سوئدی، بنز آلمانی و فاو چینی است.

به اعتقاد برخی از کامیون‌داران از سال‌های گذشته، به خصوص با شدت گرفتن تحریم‌ها، کامیون صفر وارد کشور نمی‌شد اما در عوض با صفر کردن کیلومتر به عنوان کامیون صفر به فروش می‌رفت. اگرچه گمرک فقط اجازه واردات خودروی تا سه سال عمر را می‌دهد اما در موارد زیادی همین سه سال هم به عنوان خودرو کاملا نو به خریدار داده می‌شود. برای همین بهتر است برای خرید کامیون صفر حتما در نمایندگی آن را دیاگ بزنید تا معایب احتمالی‌اش مشخص شود.

هنگام خرید کامیون صفر به مسیر ترانزیت خود دقت کنید. اگر قرار باشد مسیر حمل و نقل شما از آذربایجان به بندرعباس باشد باید کامیون ظرفیت باک و قدرت موتور بالایی هم داشته باشد. ظرفیت باک به‌خصوص برای ترانزیت‌‌های خارجی که قیمت بنزین در آن کشورها بسیار بالاتر است اهمیت بیشتری دارد.

ماک، کامیون کم‌استهلاک

خودرویی که برای ترانزیت خریده می‌شود باید استهلاک پایینی داشته باشد. ماک مترویی کامیونی است که به استهلاک پایین شهرت دارد و امروزه زیرمجموعه‌ای از شرکت ولوو است. در حال حاضر این برند یکی از سه کامیون برتر از بین کامیون‌های 18 چرخ دنیا است.

انتخاب کامیون بر اساس مقصد ترانزیت

پیدا شدن وسایل یدکی در همه شهرها و یا حتی کشورهای خارجی برای کامیون‌داران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای مثال اگر در فکر ترانزیت بار به اوکراین هستید، وسایل یدکی هوو در این کشور راحت پیدا می‌شود. اما اگر یک راننده تازه‌کاری هستید بهتر است سراغ هوو نروید. کنترل ترمز این خوردو برای بیشتر راننده‌ها با مشکلاتی همراه بوده‌است. راننده‌های قدیمی صاحب هوو با خرید سوپاپ مادر اف 12 و پروانه یازده پر سعی می کنند مشکل ترمز و گرم شدن ماشین هنگام فشار آوردن را حل کنند.

شکل تخلیه بار بر نوع کامیونی که خریداری می‌شود نیز موثر است. برخی از کارخانه‌های خارجی بار را از طریق سقف تخلیه می‌کنند برای همین باید برای ترانزیت اروپایی یا به کشورهای روس زبان کامیونی خرید که سقف کشویی دارد.

کیفیت اتاق برای خرید کامیون صفر از اهمیت زیادی برخوردار است. اتاقی خوب است که ضربه به آن وارد نشود و کابین خواب مناسبی داشته باشد. اما اتاق بعضی از کامیون‌ها بعد از 5 سال به صدا در می‌آید، فنرهای صندلی آن از کار می‌افتد یا اینکه تخت‌خواب مناسبی ندارد. راننده‌های کامیون‌های جدید از صندلی‌های بادی رضایت بیشتری دارند. فضای داخلی اتاق داف xf با 12.6 متر مکعب یک فضای مطلوبی برای سلطه راننده‌ها در جاده‎ محسوب می‌شود.

برخی از کامیون‌داران اعتقاد دارند که «ولوو ماشین روزهای سخت است». به عقیده آنها کسی که با هزینه بسیار زیاد ولوو می‌خرد انتظار ندارد که بعد از پنج سال اتاق ماشین از استاندارد خارج شود اما شرکت‌های مونتاژ کننده معمولا به دلیل پایین آوردن مصرف سوخت از آلیاژهای سبک برای ساخت اتاق استفاده کرده که آن را با مشکلاتی همراه می‌کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها