کدام کاغذ باکتری را از بین می برد؟

محققان آمریکایی راهی برای ساخت کاغذهای تولید کننده پلاسما یافته اند این کاغذها مانند یک پوشش روی لباس یا دستگاه قرار می گیرد و باکتری های را از بین می برد.

کدام کاغذ باکتری را از بین می برد؟

محققان دانشگاه روتگز آمریکا موفق به ساختن کاغذی شدند که باکتری را از بین می برد. برای بیشتر دانستن فرآیند ساخت این کاغذ بد نیست بدانید، یک ماده الکترونیکی ضد عفونی کننده الکترونیکی از کاغذ ساخته شد که روی آن لایه ای از آلومینیوم پوشیده شده و به عنوان نوعی الکترود تولید کننده پلاسما عمل می کند. پلاسما یا گاز یونیزه شده زمانی ایجاد می شود که برق ولتاژ بالا گاز را یونیزه کند. در خصوص این ماده نیز هوای معمولی این فرایند را تسهیل می کند.

به این ترتیب نوعی حوزه الکترون و یون با انرژی بالا به وجود می آید که هر نوع باکتری را تبخیر می کند.

آزمایشات انجام شده در دانشگاه روتگزر نشان داد دستگاه های کاغذی آنها می تواند ۹۹ درصد مخمرهای میکروبی به نام Saccharomyces cerevisiae را از بین ببرد و همچنین ۹۹.۹ درصد باکتری های E.coli را از بین ببرد.

البته در حال حاضر حسگرهای دقیق می توانند وجود باکتری E.coli را ردیابی کنند و دستگاه های مختلف می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی باکتری را از بین ببرند.

هرچند این روش ها کارآمد هستند اما پرهزینه به حساب می آیند و نمی توان به طور وسیع آنها را به کار برد.

اما ضدعفونی کننده های مبتنی برکاغذ ارزان و انعطاف پذیر هستند. به راحتی می توان از آنها برای پاکسازی لباس و موارد دیگر استفاده کرد.

منبع: مهر

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها