ماهواره جدید دانشگاه امیرکبیر با تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: ۲ تیم علمی متشکل از نخبگان علمی این دانشگاه و سازمان فضایی برای ساخت ماهواره جدید بر روی مسائل فنی با تکنولوژی بالا کار می‌کنند.

ماهواره جدید دانشگاه امیرکبیر با تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شود

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به ساخت ماهواره جدید این دانشگاه گفت: در زمستان سال گذشته ماهواره پیام پرتاب شد اما متأسفانه نتوانست در مدار قرار گیرد ولی در همان دقایق اولیه موفق عمل کرد، سازمان فضایی ایران هم این موضوع را تأیید کرد که همین امر باعث شد تا ماهواره دیگری را بسازیم.

* ساخت ماهواره جدید دانشگاه ۴تا ۵ سال طول می‌کشد

وی افزود: سازمان فضایی برای ساخت ماهواره جدید این دانشگاه تکنولوژی خیلی بالایی را برای ما پیش بینی کرده است که شاید مراحل آماده سازی آن به مدت ۴ تا ۵ سال به طول بیانجامد.

* ۲ تیم علمی بر روی مسائل فنی ماهواره با تکنولوژی بالا کار می‌کنند

معتمدی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ تیم علمی متشکل از نخبگان علمی این دانشگاه و سازمان فضایی برای ساخت ماهواره جدید بر روی مسائل فنی با تکنولوژی بالا کار می کنند که امیدواریم تا 3 ماه آینده بتوانیم قرار داد ساخت ماهواره را به امضاء برسانیم.

* پیگیری و توصیه وزیر فناوری اطلاعات در ساخت ماهواره

رئیس دانشگاه امیر کبیر ادامه داد: با پیگیری و توصیه‌ای که وزیر فناوری اطلاعات در ساخت ماهواره جدید دانشگاه دارند در آینده ای نزدیک از مرحله فعالیت بر روی مسائل فنی گذر می کنیم و با امضاء قرارداد ساخت ماهواره جدید را آغاز خواهیم کرد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها