فیلم| تلخ‌ترین روزهای فضانوردان

نخستین روزهای بهمن یادآور فاجعه بارترین حوادث هوایی جهان است. حادثه انفجار سفینه آپولو-۱ و همین طور حوادث تلخ شاتل‌های چلنجر و کلمبیا، سال‌ها پیش در همین روزها رخ داد.

فیلم| تلخ‌ترین روزهای فضانوردان

هر بار که فضانوردی به سلامت به زمین برمی گردد، نه تنها خدمه پرواز و مهندسان فضایی مشارکت کننده در مأموریت که همه علاقه مندان دانش فضایی‌اند، لبخند می‌زنند و این بازگشت را جشن می‌گیرند.

با وجود گذشت بیش از نیم قرن از سفر نخستین انسان به فضا، تثبیت این فناوری هنوز به اندازه اطمینان از سفرهای فضایی نیست و خطرهایی که می تواند جان فضانوردان را تهدید کند پرتعداد است.

نخستین روزهای بهمن یادآور فاجعه بارترین حوادث هوایی جهان است. حادثه انفجار سفینه آپولو-1 و همین طور حوادث تلخ شاتل‌های چلنجر و کلمبیا که سال ها پیش در همین روزها رخ داد. این روزها که متخصصان فضایی ما روزهای پرالتهاب آماده سازی پرتاب ماهواره «ظفر-1» با ماهواره بر «سیمرغ» را پشت سر می گذارند و پیوسته در اضطراب کسب موفقیت در این پرتاب فضایی و تزریق ماهواره در مدار خود هستند، بازخوانی ماجرای سه حادثه بزرگ فضایی در سالگرد آنها می تواند درس هایی برای ما داشته باشد که در مرحله توسعه و تثبیت فناوری تولید ماهواره ها و دیگر طرح های فضایی در کشور هستیم.

منبع: جام‌جم

24

حجم ویدیو: 14.95M | مدت زمان ویدیو: 00:05:01 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها