بازدید میلیاردی اربعین در شبکه‌های اجتماعی

پیاده‌روی اربعین امسال نیز مانند سال‌های قبل با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و عاشقان و دوستداران اهل بیت از سراسر جهان برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا شتافتند.

بازدید میلیاردی اربعین در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبر فوری به نقل از پایشگر، پیاده‌روی اربعین امسال نیز مانند سال‌های قبل با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و عاشقان و دوستداران اهل بیت از سراسر جهان برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا شتافتند. البته این قافله جاماندگانی نیز داشت که علی رغم میل باطنی از این سفر معنوی بازماندند.

از همین رو، طی هفته‌ی گذشته هر دو گروه شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان مراسم پیاده‌روی اربعین در شبکه‌های اجتماعی به بیان حال و هوا، احساسات، تجربیات و درد و دل‌های خود درباره این سفر پرداختند که باعث ترند شدن واژه‌های وابسته به اربعین نظیر #اربعین، #پیاده_روی_اربعین، #طریق_کربلا و #عمود_اربعین در شبکه‌های اجتماعی شد.

ما نیز در دپارتمان تحلیل داده پایشگر تصمیم گرفتیم تا به بررسی اربعین در شبکه‌های اجتماعی بپردازیم که داده‌های زیر، ماحصل پایش میلیون‌ها مطلب در بیش از ۵۲۰ هزار کانال تلگرام، ۱۳ میلیون کاربر اینستاگرام و ۱٫۵ میلیون کاربر توییتر در بازه زمانی ۶ الی ۲۰ آبان ۹۶ (دو هفته منتهی به اربعین) است:

در تلگرام، در حدود ۳۴ هزار کانال به انتشار ۳۰۰ هزار پست درباره اربعین پرداختند. همچنین تعداد بازدید پست‌های گفته شده بالغ بر یک میلیارد بازدید بوده است.
۲۱۳ هزار توییت منتشر شده با موضوع اربعین و از ۵۱ هزار کاربر توییتر در مجموع بیش از ۱۷۵ هزار لایک در این شبکه اجتماعی دریافت کرده‌اند.
مشارکت و ابراز علاقه کاربران به محتوای تولید شده در اینستاگرام قابل توجه بوده و ۷۶ هزار پست مرتبط با اربعین، در مجموع بیش از ۶۵ میلیون لایک از کاربران دریافت کرده‌اند. تعداد کاربران منتشر کننده پست در اینستاگرام نیز بالغ بر ۳۶ هزار کاربر بوده‌اند.
سه تصویر زیر از پست‌هایی بودند که مورد توجه تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام قرار گرفته‌اند:

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها