گونه جدیدی از دایناسورها کشف شد

پس از بررسی ردپاهای کشف شده در شهر آراراکوارا، کشف گونه جدیدی از دایناسورها در برزیل اعلام شد. این مسیر ردپای دایناسور، در دهه ۱۹۸۰ توسط یک کشیش و دیرین شناس ایتالیایی پیدا شده بود.

گونه جدیدی از دایناسورها کشف شد

به نقل از رسانه BBC، این نمونه‌ها در سال ۱۹۸۴ برای مطالعه به موزه علوم زمین برزیل اهدا شدند و دانشمندان برزیلی اکنون به این نتیجه رسیده اند که رد پاهای کشف شده در ایتالیا با هیچ ردپای دایناسور دیگر کشف شده در تاریخ مطابقت ندارد.

گونه جدید که نام Farlowichnus rapidus برای آن انتخاب شده، یک گوشتخوار کوچک و سریع بوده که در اوایل دوره کرتاسه در صحرا زندگی می‌کرده است. طول مدت دوره کرتاسه اولیه بین ۱۰۰ تا ۱۴۵ میلیون سال پیش بوده است.

نهاد زمین شناسی برزیل در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «از فاصله زیاد بین ردپاهای یافت شده، می‌توان نتیجه گرفت که این داینساور بسیار سریع بوده که می‌توانسته به راحتی از تپه‌های شنی باستانی عبور کند.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رابی
    1

    جانوران شناسان تشریف بیاورند ایران در اینجا جانواران وحشی همه چیز خواری را مشاهده خواهند کرد که در هیچ کجای تاریخ شبیه آنها وجود نداشته .این کفتار سانان و از لاشخور بدتر از جنگل و کوه و دشت گرفته تا دلار و نفت و سنگهای معدنی و خاویار و هر چی در این مملکت وجود دارد را مثل آب روان می خورند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته مردم تیزهوش ایران مدتهاست که راه مقابله با این جانوران را کشف کرده‌اند. برای مقابله با این جانوران کافیه که روزی چندین بار بگن:
      خدا لعنت کنه خدا به داد برسه خدا ال کنه خدا بل کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها