کارت‌های گرافیک AMD بیشتر کرش می‌کنند یا انویدیا؟

در یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به پردازنده‌های گرافیک تیم سرخ، یک شرکت مستقل فعال در زمینه ارزیابی و رده بندی نرم افزارها، در جدیدترین گزارش اعلام کرده درایورهای AMD نسبت به هر سازنده دیگر در صنعت کارت گرافیک.

کارت‌های گرافیک AMD بیشتر کرش می‌کنند یا انویدیا؟


در یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به پردازنده‌های گرافیک تیم سرخ، یک شرکت مستقل فعال در زمینه ارزیابی و رده بندی نرم افزارها، در جدیدترین گزارش اعلام کرده درایورهای AMD نسبت به هر سازنده دیگری در صنعت کارت گرافیک، از «پایداری» (Stability) و پیرو آن «پایایی» (Reliability) بالاتری برخوردارند.

این شرکت که QA Consultants نام دارد، به ارزیابی نرم افزارها می‌پردازد و از طریق رده بندی و صدور گواهی، کار را برای مشتریان و خریداران آسان می‌کند. طبق گزارش منتشر شده، سیستم مجهز به پردازنده های گرافیکی AMD با موفقیت 401 تست از مجموع 432 تست اجرا شده را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، این در حالی است که سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی انویدیا فقط 356 تست را پشت سر گذاشته‌اند. در واقع درایورهای AMD دارای نرخ پایایی 93 درصد و درایورهای انویدیا داری پایایی 83 درصد بوده‌اند.

شش پردازنده گرافیکی محبوب AMD را در رده‌های قیمتی گران، میان رده و اقتصادی انتخاب و در دو سناریو گیمینگ و استفاده‌های کاری (ورک استیشن) بررسی و با پردازنده‌های گرافیکی رقیب مقایسه کرده است. در بخش گیمینگ از پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX Vega 64, RX 580 و RX 560 و برای استفاده کاری از Radeon Pro WX 9100, WX 7100 و WX 3100 استفاده شده است. همچنین از درایور نگارش Radeon Software Adrenalin 18.5.1 برای کارت‌های گیمینگ و از درایور Radeon Pro Software Enterprise 18.Q2 برای کارت‌های ورک استیشن استفاده شده است.

QA consultants برای این کار به مدت 12 روز، هر روز شش بار پردازنده‌های گرافیکی را به مدت چهار ساعت از نظر کرش کردن تحت استرس قرار داده است. اتمام موفقیت آمیز هر تست به منزله پایایی کامل در آن تست است، بنابراین اجرای کامل هر 432 تست به معنی پایایی 100 درصدی است.

این تست از آنجایی جایز اهمیت است که کرش کردن درایور پردازنده گرافیکی می‌تواند باعث اتلاف وقت و حتی هزینه شود. نتایج منتشر شده نشان می‌دهد AMD با جدیت بیشتری مسئله پایایی درایورها را دنبال می‌کند.

منیع: شهر سخت افزار

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها