مراقب آیفون‌ها باشید

چندی پیش کمپانی اپل از قابلیت جدیدی در سیستم عامل iOS 12 رونمایی کرد که برای کمک به افراد کم شنوایی طراحی شده بود. حال مشخص شده با بکار بستن رویکردی زیرکانه برای این ویژگی، می‌توان استراق سمع کرد.

مراقب آیفون‌ها باشید

این قابلیت که Live Listen (شنود زنده) نام دارد دو فصل پیش به سیستم عامل iOS اضافه شد تا افراد کم شنوا بتوانند سمعک‌هایشان را کنار بگذارند و ایرپاد‌ های خود را همیشه به گوش داشته باشند.

نحوه‌ی عملکرد این سیستم، بدین صورت بود که آیفون، آیپد یا آیپاد را تبدیل به میکروفون می‌کرد و کاربر قادر بود صدای محیط را در گوش خود بشنود. بدین ترتیب کاربر کم شنوا می‌توانست بر حسب نیاز، سطح صدا را کم یا زیاد کند تا بتواند به راحتی صدای محیط را بشنود.

در وبسایت رسمی اپل گفته شده بود که شنود زنده، به کاربر کمک می‌کند در محیط شلوغ بتواند روند مکالمه را حفظ کند یا حتی صدای شخصی در دوردست را بشنود.

با این وجود، یک کاربر با ذهن خلاقش، مورد استفاده جدیدی برای این قابلیت پیدا کرده و با انتشار مطلبی در وبسایت ردیت و شبکه اجتماعی توییتر، آن را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته است.


به گفته‌ی این کاربر، شخص می‌تواند قابلیت Live Listen را فعال کند و عمداً گوشی یا یکی از محصولات اپل را در اتاق مشخصی جا بگذارد. بدین شکل فرد می‌تواند با در اختیار داشتن ایرپادش، استراق سمع کند و تمامی گفته‌های افراد را از راه دور بشنود.

علاوه بر این کاربر می تواند با ضبط کردن محتوای پخش شده، مدرک جمع آوری کند و گفته‌های دیگران را به صورت سند در اختیار داشته باشد. جالب اینجاست که در صورت روشن بودن این قابلیت، یک آیکون گوش در کنترل کشویی گجت حک می‌شود و دیگران نمی‌توانند با نگاه کردن به نمایشگر این گجت‌ها از روشن بودن این قابلیت باخبر شوند.

بدین ترتیب کاربران باید مراقب آیفون‌ها باشند چرا که کاربران می‌توانند با کمک قابلیت Live Listen به استراق سمع بپردازند.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها