عقب نشینی تلخ؛ اینتل به صورت رسمی از بازار مودم های 5G موبایل خارج شد

غول صنعت نیمه هادی دنیا روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر در حوزه توسعه و عرضه مودم‌های موبایل مخصوص 5G فعالیت نخواهد کردو قصد دارد تمرکز خود را به حوزه‌های دیگر اختصاص دهد.

عقب نشینی تلخ؛ اینتل به صورت رسمی از بازار مودم های 5G موبایل خارج شد

این تصمیم دلایل واضحی دارد که شاید مهمترین آنها مصالحه اخیر اپل و کوالکام و همچنین قرارداد توافق 6 ساله آنها باشد.

فناوری ساخت مودم‌های مخابراتی برای استفاده در ابزارهای همراه یکی از صنایع بسیار هزینه‌بر و تخصصی است که شرکت‌های بسیار معدودی در دنیا توانایی حضور در آن و توسعه محصولات خود را دارند.

تا پیش از این شرکت‌های کوالکام، سامسونگ، هواوی و اینتل برنامه‌های خاصی برای این حوزه مهم را تدارک دیده بودند که با توجه به اعلامیه‌ای که اینتل منتشر کرده باید تعداد رئوس قدرت را به 3 شرکت محدود کنیم.

در این اعلامیه آقای باب سوان، مدیر عامل شرکت بر تمرکز اینتل بر بازارهای دیگر تأکید کرده است:

فناوری 5G هنوز در پلتفرم اینتل جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت و تیم ما برای توسعه محصولات دیگر در این حوزه جذاب فعالیت خواهد کرد. در این زمینه ما ارزیابی خود بر توسعه ارزش‌هایی که در این صنعت آفریده‎‌ایم را افزایش می‌دهیم و قصد داریم تمرکز خودمان را بر روی محدوده وسیعی از پلتفرم‌های بر پایه اطلاعات و ابزارهای دیگر در صنعت 5G گسترش دهیم.
البته این اطلاعیه به صورت واضح بیان نمی‌کند که اینتل قصد دارد در کدام زمینه بیشتر فعالیت کند ولی به طور قطع به یقین باید بگوییم که دیگر نباید منتظر عرضه مودم‌های جذابی از سریXMM8xxx باشیم که پیش از این اخبار معرفی آنها منتشر شده بود.

باید به این مورد نیز اشاره کنیم که به نظر مشکلات فنی نیز در این مورد دخیل نبوده‌اند چرا که بارها از داخل اینتل خبرهایی منتشر شده بودند که نشان می‌دادند این شرکت برنامه‌های زمانبندی خود برای عرضه انبوه مودم‌های 5G چندین بار تغییر داده است.

در این بیانیه اینتل به این مورد هم اشاره کرده است که مورخه 25 آوریل (5 اردیبهشت) جزئیات بیشتری از برنامه آینده خود را همراه با موعد انتشار گزارش‌های مالی سه ماهه ابتدایی سال 2019 شرکت منتشر می‌کند.

به هر حال واضح و مبرهن است که اتحاد اخیر دو شرکت کوالکام و اپل یکی از بزرگترین دلایل این تصمیم اینتل بوده است. تا پیش از این اینتل متحد شماره یک اپل برای مودم‌های 5Gشرکت بود ولی با توافق اپل با کوالکام و آن هم به مدت 6 سال، اینتل دیگر شانسی برای خود در جهت توسعه و فروش مودم‌های 5G موبایل نمی‌بینید و از سوی دیگر شرکت‌هایی مانند هواوی و سامسونگ نیز در این زمینه چندین مرحله جلوتر افتاده‌اند.

با این حساب وقتی شما به عنوان یک تولید کننده، خریداری برای محصول خود نداشته باشید و از سوی دیگر رقبای شما محصولات بیشتر و پیشرفته‌تری ارائه دهند، شاید بهترین کار این باشد که این مهره سوخته را کنار گذاشته و به سراغ زمینه‌های دیگر کاری خودتان بروید؛ این تصمیمی است که اینتل در حوزه توسعه مودم‌های مخابراتی 5G موبایل گرفته است.

منبع: شهر سخت افزار

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها