ساخت سکونتگاه‌های هوشمند فضایی

دانشمندان دانشگاه پردو موفق به ساخت سکونتگاه‌های هوشمندی برای اقامت فضانوردان و مهاجران فضایی شدند.

ساخت سکونتگاه‌های هوشمند فضایی

موسسه ساخت سکونتگاه‌های فرازمینی دانشگاه «پردو» برای کمک به استقرار نسل جدیدی از مهاجران فضایی، در حال ساخت سکونتگاه‌های فضایی است که ممکن است روزی در ماه یا مریخ ساخته شود.

براساس گزارش «نیواطلس»، این تیم امیدوار است تا سکونتگاه‌هایی را با خاصیت ارتجاعی، هوشمند و خودگردان بسازد تا در برابر بسیاری از مخاطرات فضایی مقاوم باشد.

گفتنی است؛ رفتن به فضا با استقرار در آن به مدت طولانی کاملا متفاوت است. اگر فضانوردان بخواهند حتی به مدت کوتاهی بر روی ماه یا مریخ بمانند باید محل اقامت آنها نه تنها در برابر بلایای طبیعی از جمله لرزش مقاوم باشد بلکه باید دیگر خطرات موجود در آنجا را پیش‌بینی و از وقوع آنها جلوگیری کند.

«شیرلی دیک» رئیس این موسسه می‌گوید، نوع زیستگاه‌های فضایی که در فیلم‌ها می‌بینید، واقعی نیستند و رسیدن به این دستاورد کار کاملا پیچیده‌ای است.

طبق این گزارش، این تیم تحقیقاتی، با تمرکز بر سه ویژگی کلیدی از جمله خودکار، ارتجاعی و هوشمند، سازه‌ای را ساختند که به طور خودکار مشکلات را احساس، بررسی و پیش‌بینی می‌کند. این بدان معناست که این سکونتگاه‌ها می‌توانند به اندازه کافی در برابر لرزش، تابش شدید و طوفان‌های شن مستحکم و مقاوم و سازگار با این شرایط باشند.

در نهایت، هدف اصلی پروژه 15 میلیون دلاری طرح «مدیریت ماموریت های تکنولوژیک فضایی» ناسا، ایجاد سکونتگاه‌هایی برای حضور مداوم در بخش‌های فرازمینی است.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها