فرمانده نیروی پدافند هوایی:

دشمن با بهترین هواپیماهای خود جرات جسارت به مرزهای ایران را ندارد

فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی موجب عدم تعرض دشمن و شکست انحصار ساخت آن‌ها شده است.

دشمن با بهترین هواپیماهای خود جرات جسارت به مرزهای ایران را ندارد

امیر صباحی‌فرد در بازدید از مرکز آموزش پدافند هوایی اراک گفت: الان که در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری  بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم تادشمن با وجود بهره‌مندی از بهترین هواپیما‌ها و تجهیزات، جرأت جسارت به مرز‌های کشورمان را نداشته باشد.

پیش از این امیر سرتیپ دوم ستاد علی دلاوری، معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش هم گفته بود «۹۰ درصد تجهیزات نظامی در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش بومی است.»

گفتنی است، پدافند هوایی و سامانه‌های آن را باید مهم‌ترین بخش در دفاع از کشورمان دانست.هم اکنون نیروی پدافند هوایی در ۹ منطقه عملیاتی و چند هزار نقطه پدافندی گسترش‌یافته در حال اجرای مأموریت است.

به گفته رهبر انقلاب «امروز پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت کشور است؛ به همین دلیل هم مسئولان دفاعی کشورمان از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی (ره) به دنبال بومی‌سازی تجهیزات و تسلیحات رفتند. البته وجود تحریم‌های آمریکا زمینه‌ساز چنین تصمیمی بود.»

به همین جهت صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران از آغازین نقطه خودکفایی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی تا به امروز توانسته‌اند به پیشرفته‌ترین دستاورد‌ها دست پیدا کنند. طراحی و ساخت سامانه برد بلند باور ۳۷۳ در در مدت زمان کم‌تر از ۱۰ سال نشان از بلوغ کامل آن دارد. البته ساخت چنین سامانه‌ای که در تراز پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی جهان قرار دارد، یعنی ایران دیگر به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری متکی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    سردار شماگفتید مردم باورنکردند تاچه برسد به یه سرباز

  • ناشناس
    0

    باوریدیم

  • ناشناس
    0

    کرمانشاه صدای رعدو برق میاد همدانم صدای ترقه سردار چهارشنبه سوریه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها