یک وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرفوری:

زنی که در محل زندگی شوهر زندگی نکند، در اصطلاح ناشزه است و نفقه ندارد/ در چه شرایطی دادگاه اجازه سکنی جداگانه به زن می‌دهد؟

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: زن به لحاظ قانونی و شرعی باید در محلی که همسر تهیه کرده، زندگی کند و در صورت غیبت در منزل مشترک، اصطلاحا ناشزه محسوب می‌شود و هیچ نفقه‌ای هم به او تعلق نمی‌گیرد.

زنی که در محل زندگی شوهر زندگی نکند، در اصطلاح ناشزه است و نفقه ندارد/ در چه شرایطی دادگاه اجازه سکنی جداگانه به زن می‌دهد؟

کیومرث رجبی گماسائی در گفتگو با خبرفوری بیان کرد: اگر خانم در شروط ضمن عقد انتخاب مسکن را به تشخیص خود در هنگام جاری شدن خطبه عقد شرط کند، مرد نمی‌تواند زن را برای زندگی در جای دیگر مجبور کند.

او گفت: هنگامی که زن ترس این را دارد که حضورش در منزل مشترک باعث وارد شدن لطمه روحی، جسمی یا حیثیتی به وی شود دادگاه اجازه سکنی در غیر از محل زندگی مشترک می‌دهد.

این گفتگو را بشنوید.

 

حجم ویدیو: 9.65M | مدت زمان ویدیو: 00:03:28 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • احمدی
    0

    تصحیح کنید با این تیتر شما اکثر زنها ناشزه هستند

  • ناشناس
    1

    مگر در کشوری که ادعای عدالت دارد زندگی نمی کنیم چرا زن خانه را ترک می کند ومرد را در تنگنا قرار میدهد برای مرد حق طلاق ایجاد نمی شو د فقط ظلم در حق مردان

  • ناشناس
    3

    صرف حضور زن در منزل شوهر (تمکین عام) برای برخورداری از حق نفقه کفایت نمی کند بلکه زن باید با شوهر خود حسن خلق و رفتار داشته باشد و به شوهرش به عنوان رئیس خانواده احترام بگذارد و هر موقع شوهر خواست خود را آماده و مهیای نزدیکی و انواع تمتع جنسی حلال با شوهر کند (تمکین خاص) مگر اینکه زن عذر شرعی همچون نفاس و حیض و بیماری داشته باشد.

  • رضا
    0

    قوانین طوری شده که مردهای زحمتکش که از وضعیت مالی نسبتا" خوبی برخوردار هستند بیشتر مورد بی مهری زن و عدم تمکین زن قرار می گیرند چون از اهرم مهریه استفاده می کنند. متاسفانه قوانین طوری شده که زن هم مهریه میگیره و هم منزل رو ترک میکنه و فقط یه نفقه نمیگیره. قضات هم فقط حرفشون اینه که مهریه حق زن هست. خب پس حق مرد که مهریه چند میلیاردی داده چیه؟؟؟ آیا زن می تواند بی دلیل منزل را ترک کند؟

  • بینام
    4

    شما همه گفتید که زن خانه را ترک میکنه ونفقه تعلق نمی گیره .حال اگر یک مرد نه یک نامرد زن ودختر ۷ ساله را رها میکنه ومیره خانه مادرش وآنها را نزدیک ۹ ماه است ترک کرده وظیفه اون زن چیست .قابل توجه شما عزیزان این نامرد معلم آموزش وپرورش هم است می خواهد به بچه های مردم راه وروش درست زندگی کردن را یاد بده شما بگوید این مرده .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ۱- طرح شکایت کیفری ترک انفاق علیه شوهر ۲- تقدیم دادخواست حقوقی مطالبه نفقه معوقه زوجه و نفقه آینده فرزندان واجب النفقه ۳- در صورت محکومیت قطعی زوج به ترک انفاق و همچنین محکومیت حقوقی به پرداخت نفقه و عدم پرداخت آن تقدیم دادخواست طلاق از سوی زوجه بابت عسر و حرج (مشقت شدید) به دادگاه ذیصلاح

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها