مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در گفتگو با خبرفوری:

چرا قیمت مسکن همچنان افزایش می‌یابد؟ / قیمت متاثر از قیمت ارز ۶ ماه پیش است!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران درخصوص پیش‌بینی قیمت مسکن گفت: اگر واقع‌نگر باشیم، قیمت مسکن یک پارامتر مستقل نیست و با توجه به عوامل موجود، هنوز روبه افزایش است.

چرا قیمت مسکن همچنان افزایش می‌یابد؟ / قیمت متاثر از قیمت ارز ۶ ماه پیش است!

خشایار باقرپور در گفتگو با خبر فوری به عوامل تاثیرگذار در قیمت مسکن اشاره و اظهار کرد: قیمت زمین، عوارض دولتی، قیمت مصالح، هزینه منابع انسانی و موارد مشابه در قیمت مسکن تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتفاق مهمی در سطح کلان کشور رخ دهد که تمامی موارد فوق با سقوط آزاد مواجه شود، در آن زمان می‌توانیم بگوئیم قیمت مسکن کاهش خواهد یافت؛ در غیر این‌صورت افزایش قیمت مسکن ادامه خواهد داشت.

این کارشناس کشورمان ادامه داد: کاهش مقطعی نرخ ارز تاثیری بر قیمت مسکن ندارد؛ هر چه دامنه زمانی رشد قیمت ارز طولانی‌تر باشد، میزان اثرگذاری آن بر روی بازار ملک بیشتر و چسبندگی و ماندگاری بیشتری نیز روی قیمت‌های بالا پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از مرداد ۱۳۹۶ که نرخ هر دلار آمریکا 3800 تومان بود تا آبان امسال، که ارزش هر یک دلار به بالای 26000 تومان رسید، در واقع طی کمتر از 40 ماه، نرخ دلار افزایش بیش از 500 درصدی را ثبت کرد. اگر چه در طول این دوره در مقاطعی، بازار، نرخ حدود 32000 تومان را هم تجربه کرد و گاهی هم با کاهش کمتر از ۲۰ درصد رشد منفی را به ثبت رساند، اما آنچه در بازار مسکن رخ می‌دهد این است که هر چه دامنه زمانی رشد قیمت ارز طولانی‌تر باشد، میزان اثرگذاری آن بر روی بازار ملک و مسکن هم بیشتر بوده و در ادامه ، چسبندگی و ماندگاری بیشتری نیز روی قیمت‌های بالا پیدا خواهد کرد. لذا فقط می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که قیمت مسکن مانند قبل با سرعت بالا، افزایش نخواهد داشت.

باقرپور عنوان کرد: متأسفانه قدرت خرید مشتریان به ‌هیچ‌ عنوان با قبل از این نوسان قابل قیاس نبوده و دیگر توان خرید قبل را نخواهند داشت. از این‌ رو ما همواره به مشتریان و سرمایه‌گذاران در حوزه مسکن توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی روز کشور و به ‌دور از هرگونه هیجان و شتاب ‌زدگی و انتظارات غیرمنطقی، تصمیم صحیح را برای خرید یا رهن و اجاره مسکن گرفته و این تصمیم را به بعد از کاهش نرخ ارز یا دوره زمانی دیگری موکول نکنند.

در ادامه گفتگوی کامل دکتر خشایار باقرپور با خبر فوری را ببینید:

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ...
    0

    بي شرفهاي دزد. عامل گراني خودتان هستيد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا خیرت بده حرف حق زدی

  • هادی
    0

    قیمت دلار که تا الان حدود ۲۰٪ افت داشته و به تبع اون خودرو ، طلا و سکه هم افت قیمت داشته اند ، پس مسکن هم باید با کاهش قیمت مواجه شود. در ضمن اگر ارز از این هم پایین تر بیاید مسکن هم باید افت بیشتری کند .

  • مرتضی عباسی
    0

    قیمت بشه خدادتومان ما که نداریم هرس و طمع هم نداریم دولت هم زمینهاشو نگهداره برای نسل بعدی البته اگه اونم دولت مردان نسل بعدی تکرارکاراینارونکنند زمان طاغوت مسئولین کشوری روی کارخانجات داشتن سرمایه گذاری ولی الانیاروی خرید ملک بس انتظارارزونی کسی نداشته باشه چون مدیر تولید نداریم ازهمه راحت ترخریدوفروش بی دردسربعضیهاپولدارمیشند اما به چه قیمت آیندگان تحلیل خواهندکردونفرین و لعنت خواهندفرستادبربانیان اقتصادبیمار

  • ناشناس
    0

    چرا تشویش اذهان می کنید مسکن افت ۲۵ درصدی و کاهش شدید قیمت داره....الان خودرو و مسکن خریداری ندارد

  • سید رضا
    0

    دست پیش گرفتید ،حتما خودت از سازندگانید

  • اکبر
    0

    ایشون کارشناس نیست بلکه بساز و بفروشه

  • هادی
    0

    بر پدرو مادر تو تحلیلگر لعنت صد هزار بار لعنت که گرونی رو رواج میدی

  • مهدی ذ
    0

    خبر فوری تو خودت بدتری که اینا آشغالها رو پخش میکنی

  • بازنشسته
    0

    واقعا باید برای انعکاس نظرات این قبیل کارشناسان که خودشون به افزایش قیمتهادامن میزنن تاسف خورد ایشون خودش صدها ملک آماده فروش داره ،بدبخت مامردم که با ۳۰سال خدمت وبازنشستگی اجاره نشین هستیم

  • فري
    0

    اين بيناموسا باعث گراني هستن لعنت بر پدر مادرت مردم به حرف اين كوني گوش ندين نخرين كاهش قيمت هم داشت

  • تابی
    0

    لعنت برتو تحلیل گر مسکن خودت دلال ودزد هستی که می گویی وحرف های دوپهلو می زنی کدام پول که مسکن بخرن همین ها دلال ودزد هستند چرا پخش می کنید این حمایت از دلا لان رامیکند که به او رشوه دادند که حرف بزند این هارا باید اعدام کرد خبیس

  • یک بی خانه
    0

    خدا لعنت کند این جانور های بی وجدان را که برای منافع خودشان برای آشفته کردن بازار مسکن هر غلطی که بخواهند انجام میدهند و خدا لعنت کند کسانیکه بعنوان ادمین این تراجیف هدفدار را اجازه نشر میدهند

  • ناشناس
    0

    هروقت خواستن مسکن ویا...گران کننداول با فکر ومغزانسان کار کردند مردم را هیجان زده کرده تا سود بیشتری ببرند خدا را خوش نمیاد قشر پایین جامعه را نا امید کنید.

  • ایرانی
    0

    خبرفوری دستش تو دست دلالاست این چندمین خبر است که به این شکل عنوان میکند درحالیکه در چند روز اخیر قیمتها کاهش داشت هیچ خبری را منتشر نکرده .بعضی جاهها تو کرج من شاهد بودم هرمتر سه میلیون تومان کاهش داشت .هرچه بدبختی هست از سر این تهرانیهاست که به شهرستانها میرن وخونه چندمشونو گرون میخرن .اگه به فکر پولتون نیستید لااقل بی وجدانا به فکر پول مردم باشید که روز به روز بی ارزشش میکنید .باور کنید وقتی مردید جایتون تویک متر مربع زیرخاکه اون هم سه طبقه .

  • مجید
    0

    این فرد خودش دزده این خودش عامل فساده

  • ص
    0

    انشالله خرداد که این دولت تدبیر و امید نفس گیر خواهد شد و دولتی کارآمد همچون احمدی نژاد مشغول کار گردید قیمت مسکن بشدت سقوط کرده دلالان نابود خواهند شد کافی است ۶ ماه تحمل نمایید...

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      وا طرف با دلار ۳۰ هزار ساختمان ساخته دولت شبیه احمدی نژاد میاد خونه و آپارتمان ب شدت ارزون میشه ؟ این چ صحبتیه آخه ینی شهرداریها دیگه اینقدر پول از کسی ک میخاد ساخت و ساز کنه تو دولت شبیه دولت احمدی نژاد نمیگیره

  • نانشناس
    0

    عجب بی شرافتیه این باقرپور

  • نامی
    0

    توف به این زندگی

  • دانشجو
    0

    تف به نجومی بگیران برجامی جیب مردم خالی کن! لابدعباس آخوندی هم دولت سایه ست که مسکن رابه این روزوحال انداخته!ونگذاشته دولت خدمتگذارتدبیر(!)وضعیت مسکن راسر وسامان دهد.خدایا چرادرکدخداپرستان ازانصاف ووجدان خبری نیست!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها