مراکز افق در بقاع متبرکه زنجان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف جلب مشارکت‌های مردمی در ارائه خدمات اجتماعی است و برای این منظور مراکز افق در بقاع متبرکه راه اندازی می‌شود.

مراکز افق در بقاع متبرکه زنجان راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام مختار کرمی، در جلسه هماهنگی برنامه‌های مراکز افق با تأکید بر استفاده از ظرفیت این مراکز، گفت: مشارکت مردمی در عدم تصدی‌گری به ویژه در اوقاف همیشه مورد تاکید بوده است و یکی از ادعاهای ما این است که با مشارکت مردمی برنامه های فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه‌های مختلف به نوعی از ظرفیت مردمی استفاده کرده‌اند، افزود: سپاه از طریق بسیج، تبلیغات اسلامی از طریق موسسات، فرهنگ و ارشاد از طریق هنرمندان، اوقاف از طریق هیات امنای بقاع متبرکه تلاش کردند از طریق مردم برنامه های خود را پیش ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز افق در ترویج فرهنگ وقف و تشویق مردم به انجام وقف‌های جدید تاثیرگذارند، تصریح کرد: باید اهمیت این مراکز را بالا ببریم و نسبت به این موضوع حساسیت ایجاد کنیم.

کرمی با بیان اینکه هم اکنون سه مرکز افق در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: باید نسبت به توسعه این مراکز بپردازیم اما قبل از آن باید به کیفی‌سازی فعالیت این سه مرکز اقدام کنیم.

وی به استفاده بیشتر از ظرفیت هیات‌های مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد تأکید کرد و گفت: تقریباً ۲ هزار هیأت مذهبی در استان فعال است که شاید کارآیی برخی از آنها در ماه محرم است در حالی که باید از ظرفیت آنها در تمام طول سال استفاده شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لزز
    0

    کل مشکل بیکاری گرانی مسکن فساد وفقر حل گشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها