وضعیت نامناسب بهداشتی بانک‌های زنجان

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری زنجان، گفت: بانک‌های زنجان پروتکل‌های بهداشتی از جمله تعبیه نوبت‌دهی پدالی، نصب درست محافظ نایلونی در مقابل پیشخوان و در دسترس بودن موادضدعفونی برای مشتریان را رعایت نمی‌کنند.

وضعیت نامناسب بهداشتی بانک‌های زنجان

حسین خدمتی‌همپا، ظهر امروز (۲۵ تیرماه) در جمع خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۷۰ درصد تاکسیران‌های زنجان از ماسک استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: در تاکسی‌ها از مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن داخل تاکسی و از محافظ نایلونی جدا کننده بین راننده تاکسی استفاده نکرده و با ظرفیت کامل مسافر سوار می‌کنند.

وی، با بیان اینکه ۹۰ درصد اتوبوس‌های درون‌شهری فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، افزود: طبق نظر کارشناسان بهداشت محیط، عملیات گندزدایی در داخل اتوبوس‌های درون‌شهری به هیچ‌وجه اصولی و بهداشتی نبوده، زیرا افرادی که برای گندزدایی برای داخل اتوبوس‌ها به کار گرفته شده‌اند، افرادی غیرحرفه‌ای هستند که تجهیزات بهداشتی مناسبی نیز ندارند.

این مسئول، با بیان اینکه از اوایل سال‌جاری تاکنون کارت شهروندی در باجه‌های عرضه کارت وجود ندارد و مسافران باید کرایه نقدی پرداخت کنند که این خود، عاملی برای شیوع ویروس کرونا است، تصریح کرد: تاکسی‌های ون درون‌شهری فاصله‌گذاری‌ اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و حدود ۶۰ درصد این راننده‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند و کرایه به‌صورت نقدی از مسافران اخذ می‌شود.

خدمتی‌همپا، با بیان اینکه ۹۰ درصد نانوایی‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند و به نظر می‌رسد مردم و نانواها حساسیت موضوع همه‌گیری بیماری کرونا را فراموش کرده‌اند، ادامه داد: مواد ضدعفونی‌کننده در هیچ یک از نانوایی‌ها در دسترس مشتریان قرار نگرفته است که در برخی موارد نیز از نمک صنعتی به جای نمک تصفیه شده استفاده می‌کنند که اقدام به معدوم‌سازی و اعلام تخلف برای این نانوایی‌ها ثبت شد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بازاری‌های زنجان از ماسک استفاده می‌کنند ولی فاصله اجتماعی در بازار رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: طی بازدید به عمل آمده از چندین جگرکی داخل بازار، موارد بهداشتی رعایت نشده و تذکر پلمب به آنان داده شده است.

وی در رابطه با بازرسی‌های انجام شده از شهرستان خدابنده، افزود: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نانوایی‌ها، رعایت موازین بهداشتی ملاحضه‌ شد و در بازدید از ادارات دولتی این شهرستان،‌ شهرداری، جهادکشاورزی و شبکه بهداشت به عنوان دستگاه‌های پرتردد در مواردی شاهد رعایت نکردن مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم.

این مسئول، با بیان اینکه در بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان خدابنده پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم و مسئولان رعایت نمی‌شد، تصریح کرد: بنا بر اظهار داروخانه‌ها با توجه به شرایط موجود و الزام شهروندان به استفاده از ماسک در روزهای آتی با کاهش اقلام بهداشتی مواجه خواهند شد.

خدمتی‌همپا با اشاره به اینکه در موارد نادری پرسنل بانک‌ها و داروخانه‌های ابهر از ماسک استفاده نمی‌کنند و در این شهرستان با کمبود کادر پرستاری و پزشکی در مراکز درمانی مواجه هستیم، ادامه داد: درمانگاه عمومی سینای ابهر به دلیل کمبود فضا محیط بسیار نامناسبی بود و در در واحدهای صنفی نانوایی شهرستان ماه‌نشان نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

وی، در رابطه با بازدیدهای انجام شده از شهرستان زنجان، اظهار کرد: تنها در بانک ملی شعبه علوی مایع ضدعفونی کننده برای دست در معرض دید و مورد استفاده عموم مشتریان تعبیه شده بود و در سایر بانک‌های زنجان هیچ آثاری از مواد ضدعفونی‌کننده در دسترس مراجعان نبود و در همه بانک‌ها در مقابل پیشخوان‌ها محافظ نایلونی از سقف تا کف پیشخوان کشیده شده ولی هیچ دریچه‌ای برای دریافت اسناد برای ارباب‌رجوع تعبیه نشده و مراجعان مجبور به لمس نایلون و دادن اسناد و مدارک خود هستند که این خود، عاملی برای شیوع ویروس کرونا است.

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا ساعت کاری بانک‌های زنجان از ۸ الی ۱۳ تغییر داده شده و با بیان اینکه در اکثر بانک‌های زنجان سیستم پایی پدالی تعبیه نشده و همچنان نیاز به ثبت اثر انگشت است، افزود: در هتل‌ها و مراکز اقامت مسافران در شهرستان زنجان پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و مواد ضدعفونی‌کننده در دسترس نبوده و ضدعفونی اتاق‌ها در بخشی از هتل‌ها انجام نمی‌شود و سیستم تهویه هوا در داخل برخی از هتل‌ها کار نمی‌کند.

این مسئول، با اشاره به رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک شهرستان زنجان توسط مردم، تصریح کرد: همچنین طی بازدید از ۱۵ داروخانه سطح شهرستان زنجان اکثرا وضعیت نامناسبی داشتند که تذکرات لازم از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان داده شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان‌های زنجان و پرسنل درمانی از کیفیت غذا ناراضی بودند، خاطرنشان کرد: اگر بیمارستان بخش خصوصی خدماتی ارائه می‌دهد باید خدمات استانداردی را ارائه دهند.

شهردار زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه طبق تکلیف قانونی شهرداری زنجان، ضدعفونی کردن هوشمند معابر و مبلمان اصلی شهر را طی ماه‌های گذشته در دستور کار خود قرار داده و همچنان نیز این روند ادامه دارد، اظهار کرد: طی بازدید از آرامستان‌های شهر زنجان پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته رعایت می‌شود.

حبیب‌الله ملایی‌یگانه، با اشاره به نصب بنرهای هشداردهنده در معابر شهری و نیز توزیع ماسک برای دومین بار در بین رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های درون‌شهری، گفت: در سه پایانه اصلی شهر موضوع ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها توسط خود رانندگان انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه بر اساس دستور قضایی از سوی دادستان زنجان مبنی بر تعهد گرفتن پلیس از رانندگان متخلفی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: چندین بار به صورت میدانی بحث توقیف کارت شهروندی تعدادی از رانندگان که به این موضوع توجه نداشتند، انجام شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها