۱۵۵ تخت بیمارستان موسوی زنجان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

رییس مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: با سازو کارهای انجام گرفته از مجموع تخت‌های فعال این بیمارستان ۱۵۵ تخت در هشت بخش به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

۱۵۵ تخت بیمارستان موسوی زنجان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

دکتر احمد جلیلوند روز چهارشنبه افزود: در موج دوم بیماری کرونا در استان مقرر شد با هدف کاهش بار بستری هایی کرونایی در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان، بخش کرونایی بزرگسالان در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا ماموریت اعلامی این بیمارستان طبق تصمیم قرارگاه کنترل و پیشگیری از کرونای دانشگاه، تنها پذیرش اطفال بیمار و زنان باردار بود و بیمارستان ولی عصر(عج) مرکز اصلی پذیرش این بیماران محسوب می شد.

جلیلوند ادامه داد: با شروع موج جدید بیماری موظف شدیم افرادی که علایم کرونا داشتند را ایزوله کرده و هر روز کمیته علمی کرونا در بیمارستان نیز با همکاری متخصصان، بیماران مشکوک را به ۲ بخش مستقل منتقل می‌کنند تا خطر انتقال ویروس وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به پیش بینی افزایش بیماری در سرما ۳۵ تخت مازاد نیز در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، اورژانس جدید و ۱۰ تخت آنکلوژی اطفال توسط خیرین و آی سی یو جدید ایجاد شد.

به گفته رییس مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان از زمان شیوع موج اول کرونا در استان این بیمارستان محدودیت هایی از جمله برای عیادت کنندگان بیماران را مورد توجه قرار داد تا از تجمعات جلوگیری کند.

وی از شهروندان زنجانی خواست از حضور در بیمارستان خودداری کنند، چرا که ازدحام جمعیت تنش و تجمع به وجود می‌آورد و عموم اطمینان داشته باشند، کادر درمانی همه تلاش خود را برای رفع مشکل بیماران انجام می دهند.

جلیلوند خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی درمانی آیت الله موسوی زنجان با ۵۴۰ تخت مصوب از بزرگترین مراکز درمانی شمالغرب کشور است که از این تعداد ۴۹۹ تخت بستری، ۶۰ تخت بخش اورژانس، ۱۴ اتاق عمل فعال و ۱۰۵ تخت ویژه را شامل می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زیلان
    0

    اوچی اوچی . اصلا بلدی 180 تا بنویسی کوچولووووووووو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها