عرضه میوه شب عید استان زنجان در ۸۶ غرفه

مدیرکل تعاون روستایی استان زنجان، از عرضه میوه شب عید استان زنجان در ۸۶ غرفه خبر داد.

عرضه میوه شب عید استان زنجان در ۸۶ غرفه

محمود نوری با اشاره به تأمین مناسب میوه شب عید در استان زنجان، اظهار کرد: سهمیه استان زنجان برای تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال و نوروز ۹۸ بیش از 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این مسئول با بیان این‌که امسال ۷۰۰ تن سیب ‌درختی و ۱۰۰۰ تن پرتقال تامسون شمال در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است، ادامه داد: میوه شب عید در ۸۶ غرفه در سطح استان زنجان عرضه خواهد شد که از این تعداد،۴۷ غرفه و مرکز فروش میوه شب عید در شهرستان زنجان پیش‌بینی‌ شده است و 39 غرفه فروش میوه نیز در سایر شهرستان‌ها فعال خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ مشکلی در زمینه تهیه میوه وجود ندارد و میوه‌ها بدون واسطه، توزیع و به ‌دست مصرف‌کننده خواهد رسید، ادامه داد: مردم استان زنجان می‌توانند از روز شنبه ۲۵ اسفندماه برای خرید میوه شب عید به مراکز عرضه مراجعه کنند. ضمن این‌که قیمت این میوه‌ها در کمیته راهبردی تنظیم بازار میوه متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی تنظیم بازار تصویب و اعلام خواهد شد.

نوری یادآور شد: امسال نیز مانند سنوات گذشته، میوه شب عید با تصویب کمیته کشوری راهبری، پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود و خوشبختانه هماهنگی‌های لازم در حوزه توزیع میوه شب عید صورت گرفته است.

وی همچنین با بیان این‌که تعداد غرفه‌های توزیع میوه بر اساس پراکنش مکانی و سکونت‌گاهی خواهد بود، تصریح کرد: این روند در همه شهرستان‌ها یکسان خواهد بود؛ در واقع احتمال این‌که قیمت سیب و پرتقال در آستانه عید افزایش یابد زیاد است، از همین‌رو سطح عرضه به منظور تنظیم بازار میوه و رفاه نسبی شهروندان افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها