طرز تهیه سالاد نودل تند

سالاد نودل سالم و خوشمزه با فلفل دلمه‌ای های رنگی ظاهر جذابی دارد و به سفره های شما زیبایی خاصی می‌بخشد. فلفل‌های قرمز هم آن را تبدیل به سالاد محبوب طرفداران غذاهای تند می‌کند.

طرز تهیه سالاد نودل تند

مواد لازم :

نودل خشک : 200 گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز: یک عدد
فلفل دلمه‌ای زرد : یک عدد
سیر : 2 حبه
فلفل تند قرمز: 2 عدد
کنسرو ذرت شیرین : 200 گرم
پیازچه : یک دسته
بادام‌زمینی شور: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری
لیموترش کوچک : 2 عدد

طرز تهیه :

ابتدا نودل را به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم بخیسانید.

در این مدت، داخل فلفل‌ دلمه‌ای‌ها را خالی کنید و آنها را به شکل خلالی خرد کنید. پوست سیر را بکنید و آن را خیلی ریز خرد کنید. در پایان فلفل‌های تند را هم خرد کنید.

کنسروعدس را آبکشی کنید و بشویید. ساقه پیازچه‌ها را کمی کوتاه کنید و آنها را به شکل ریز خرد نمایید. مغز بادام زمینی را هم تکه تکه کنید.

قابلمه بزرگی از آب را بجوشانید. نودل‌ها را از آب خارج کنید و داخل آب در حال جوش بریزید. حدود دو دقیقه صبر کنید تا نودل‌‌ها نرم شوند. سپس نودل را آبکشی کنید و داخل کاسه آب سرد بریزید تا خنک و آماده مصرف شود.

یک قاشق روغن زیتون را در یک تابه بزرگ داغ کنید، سپس ترکیب فلفل و سیر را داخل روغن بریزید و چند دقیقه ای تفت بدهید تا زمانی که فلفل‌ها کمی نرم شوند.

نودل را آبکش کنید و محتویات تابه را روی آن بریزید. ذرت و پیازچه را هم با آن ها مخلوط کنید. روغن زیتون باقی مانده را هم اضافه کنید و در آخر آب لیموها را بگیرید، روی سالاد نودل بریزید و خوب مخلوط کنید.

برای تکمیل سالاد نودل تند، روی آن بادام زمینی و کمی فلفل سیاه بریزید.

منبع: ایران کوک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها