مراقبت از پوست صورت در دوران یائسگی

حفاظت از پوست در زنانی که یائسگی را پشت سر می‌گذارند حائز اهمیت است، در دوران یائسگی تعدادی تغییرات ناخواسته در پوست به وجود می‌آید.

مراقبت از پوست صورت در دوران یائسگی

در دوران یائسگی سطح استروژن کاهش می یابد در حالی که هورمون های جنسی مردانه به نام آندروژن ثابت می ماند ، دکتر گلن کولانسکی ، پزشک متخصص پوست، گفت: "این کاهش میزان استروژن می تواند بر روی همه اعضای بدن از جمله پوست تأثیر بگذارد ،" او می گوید. نتیجه: خشکی پوست ، افتادگی پوست ، چین و چروک و سایر مشکلات دیگر است .با پایین آمدن سطح هورمون ، پوست شما می تواند خشک ونازک شود. ممکن است شما متوجه بیشترشدن موهای صورت و کمترشدن موهای سر خود شوید.

لکه سیاه

چند ترفند و درمان ساده جهت مراقبت پوست در دوران یائسگی

با مراقبت صحیح از پوست می توانید تأثیرات مخرب این دوران را کمتر کنید.

چین وچروک صاف

سطح کلاژن ، پروتئین اصلی پوست شما به دلیل کاهش استروژن افت می کند و باعث می شود پوست در هنگام یائسگی مستعد چروک شوند. تقریباً یک سوم کلاژن شما در پنج سال اول یائسگی از بین می رود (اگرچه پس از آن بطور چشمگیری کاهش می یابد). دکتر کلانسکی می گوید ، مراقبت از پوست برای چین و چروک ها اغلب شامل رتینوئیدهای موضعی - لوسیون ها، ژل ها یا کرم های ویتامین A است - زیرا می توانند باعث تحریک کلاژن در پوست و بهبود نرمی شوند. وی همچنین خاطرنشان کرد: چین و چروک نتیجه از بین رفتن چربی در صورت است که با افزایش سن ایجاد می شود ، بنابراین انتقال چربی یا پرکننده های آن مانند Juvdderm ، Restylane و Perlane ممکن است با افتادگی پوست مقابله کند و لیزرهای جوان کننده پوست می توانند باعث بهبود بافت پوست ، تحریک کلاژن و کاهش خطوط ریز شوند.

محافظت از آسیب های آفتاب

كولانسكی می گوید اگرچه چین و چروك ها یك جزء ژنتیکی دارند ، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب شاید بزرگترین عامل در بروز این آسیب پوستی ناخواسته باشد. طبق گزارش انجمن یائسگی آمریکای شمالی ، پیری پوست دربرابراثرات مضر خورشید آسیب پذیرتر است. ضد آفتاب مهمترین ابزارمراقبت ازپوست برای جلوگیری ازایجاد چین وچروک افراد در هر سنی است . Kolansky خاطرنشان می کند: "مهم است که در هنگام شنا ، یک مرطوب کننده با ضد آفتاب روزانه و ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید."

ترک سیگار

دلیل دیگری برای کنار گذاشتن سیگار وجود دارد: سیگار کشیدن می تواند پوست را زودتر پیر کند کلانسکی توضیح می دهد: "نیکوتین موجود در سیگار رگ های خونی را محدود می کند." وی گفت: "این جریان خون را مختل می کند ، اکسیژن و مواد مغذی را به پوست کاهش می دهد. بسیاری از مواد شیمیایی سمی موجود در دود تنباکو به کلاژن و الاستین موجود در پوست نیز آسیب می رسانند و در نتیجه باعث خستگی و چروک می شوند.

پوست خشک را دوباره هیدراته کنید

خشکی پوست یک علامت شایع یائسگی است. آسیب آفتاب و نازک شدن پوست به دلیل کاهش تولید هورمون در بروز این مشکل نقش دارد. Kolansky توصیه می کند که ازصابون های دئودورانت خودداری کنید و در عوض صابون های مناسب مانند Dove یا Cetaphil را انتخاب کنید. همچنین اب و هوای گرم و دوش گرفتن های طولانی مدت پرهیز کنید و بعد از حمام کردن با مرطوب کننده سخاوتمند باشید.

منبع: دردانم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها