درصد موفقیت کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد ؟

بسیاری از مردم در مورد میزان موفقیت کاشت مو ابهاماتی دارند و دوست دارند در مورد آن بیشتر بدانند زیرا این یک موضوع مهم است و زیباجویان بر روی این روش یک سرمایه گذاری عاطفی و مالی می‌کنند.

درصد موفقیت کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد ؟

در ادامه با عواملی آشنا می‌شوید که در افزایش درصد موفقیت ایمپلنت مو تاثیر مستقیم دارند:

  1. کلینیک معتبر: اگر تصمیم دارید از طریق کاشت مو به بالاترین حجم و تراکم مو برسید و توقع بالاترین حد موفقیت در این مورد را دارید، حتما یک مرکز مناسب و با تجربه را پیدا کنید که بتوانید به آن‌ها در این زمینه اعتماد کنید. کلینیک‌های معتبر و باتجربه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند و خدمات مشتریان دارند.
  2. پزشک ماهر و آموزش دیده: یک پزشک متخصص و کارکشته بیشترین تاثیر و پررنگ‌ترین نقش را در میزان موفقیت پیوند موی طبیعی دارد.
  3. رعایت نکات مراقبتی: همچنین رعایت نکات مراقبتی و تاثیر آن بر میزان درصد موفقیت پیوند مو بر کسی پوشیده نیست. توصیه می‌کنیم تمام نکات گوشزد شده توسط پزشک و تیم کاشت مویتان را با دقت دنبال کنید.
  4. انتخاب روش مناسب: انتخاب یک روش مناسب کاشت مو برای متقاضیان رمز موفقیت عمل است که از طریق مشاوره با متخصص مجرب امکان پذیر خواهد بود. با این حال، تخمین زده شده است که تکنیک‌هایی مانند FUE و FUT برای اکثر داوطلبان کاشت مو مناسب است.
  5. تشخیص و برنامه ریزی صحیح: یکی از مهمترین فاکتورها برای رسیدن به موفقیت در ایمپلنت موی طبیعی، تشخیص علت ریزش مو است؛ بدیهی است که اگر این تشخیص به درستی صورت بگیرد، برنامه ریزی درستی نیز انجام می‌شود. پیش بینی مقدار و گستردگی ریزش مو در آینده مهم است و پزشک باید تمام مناطقی که نیاز به پیوند دارند را پوشش دهد.
  6. استخراج پیوندهای مو بدون آسیب رساندن به فولیکول‌ها: هنگامی که یک پیوند (اعم از FUE یا FUT) از پوست خارج می‌شود باید مراقبت‌های منطقی برای حفظ یکپارچگی آن انجام گیرد. این کار برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پیوندها انجام می‌شود و مرحله بسیار مهمی طلقی می‌گردد.

معرفی روش‌های کاشت مو موفق در ایران

امروزه متدهای مختلفی برای کاشت مو ارائه شده است که هر کدام بستگی به شرایط متقاضیان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با برخی از روش‌های تاپ و موفق که در ایران مورد استفاده و استقبال قرار می‌گیرند آشنا خواهید شد:

1. کاشت مو میکروگرافت: یک تکنیک بسیار موفق و جدید است که برای استخراج مو از یک هولدر اتوماتیک بدون دخالت دست استفاده می‌کند. به جهت برداشتن تکی فولیکول‌ها از سر، در پایان پیوند مو به روش میکروگرافت هیچ جای زخم و اسکاری بر روی بانک مو باقی نخواهد ماند. در این راستا مفتخریم کلینیک پوست و موی هلیا اولین مرکز وارد کننده تکنیک میکروگرافت در ایران را که تاییدیه وزرات بهداشت را داراست به شما معرفی کنیم. نتایج پیوند مو با این متد بسیار پرتراکم و طبیعی خواهد بود.

2. کاشت مو اس یو تی: روش کاشت SUT از متد FUE پیروی می‌کند؛ به این معنا که استخراج مو از بانک مو در روش اس یو تی نیز به صورت تکی و جداگانه انجام می‌شود. متخصصین برای هدیه دادن یک نتیجه دلچسب به زیباجویان تعداد 3500 الی 10000 فولیکول مو را از ناحیه اهدا کننده (غالبا در پشت سر) استخراج می‌کنند تا به نواحی طاس سر پیوند بزنند. این پیوندها توسط یک دستگاه جدید استخراج و پیوند زده می‌شوند؛ این تعداد گرافت برای درمان طاسی‌های گسترده سر بسیار مناسب است.

3. کاشت مو اف یو تی: روش FUT یک روش سنتی در نظر گرفته می‌شود و در واقع بیشتر به درد کسانی می‌خورد که دچار ریزش مو گسترده شده‌اند. برای انجام این نوع کاشت، پزشک یک لایه از پوست سر را که حاوی تعداد مناسبی از فولیکول‌های مو است را برمی‌دارد. در نهایت به منظور جلوگیری از عفونت، درد، خونریزی و بزرگ شدن زخم جای آن را بخیه زده می‌زند که نتیجه این بخیه باقی ماندن یک جای زخم خطی-هلالی خواهد بود.

نشانه‌های موفقیت کاشت مو چیست؟

مهم ترین نشانه‌های تعیین کننده موفقیت کاشت مو، حفظ و تثبیت فولیکول‌های موی کاشته شده و رضایتی است که زیباجو با نگاه کردن به نتیجه نهایی خود کسب می‌کند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که میزان موفقیت بستگی زیادی به احساس شما پس از پیوند دارد؛ اگر کاشت مو شخصیت و اعتماد به نفس شما را تقویت کرده است، می‌توانید آن را نشانه‌ای مبتنی بر موفقیت آمیز بودن عمل طلقی کنید. اما یک اتفاق نگران کننده ممکن است بعد از کاشت مو تمام محاسبات زیباجویان را برهم بزند و این اتفاق چیزی نیست جز ریزش موهایی که به تازگی پیوند زده‌اید! فولیکول‌های مو پیوند شده معمولاً قبل از رشد اصلی و دائمی خود دچار ریزش می‌شوند. طبیعی است که این رویداد موجب این شود که فکر کنید ایمپلنت مویتان با شکست رو به رو شده است. اما نگران نباشید، آنچه شما تجربه می‌کنید بخشی طبیعی از فرآیند کاشت مو است و اتفاقا می‌توان آن را به عنوان یک نشانه از موفقیت آمیز بودن پروسه رشد مجدد مو در نظر گرفت.

روش‌های تقویت مو بعد از کاشت

وقتی صحبت از یک نتیجه موفقیت آمیز از کاشت مو به میان می‌آید، مراقبت‌های بعد از پیوند و داروهای مورد استفاده پس از کاشت مو مطمئناً مهم‌ترین عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. برخی از داروها باید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه یا برای کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شوند. هنگامی که روش کاشت مو انتخاب شده برای فرد با داروهای رشد مو پس از ایمپلنت همراه شود، نتیجه موفقیت آمیزی حاصل می‌شود. در این قسمت دو مورد از بهترین روش‌هایی که برای تقویت موها بعد از کاشت توصیه می‌شوند را معرفی خواهیم کرد:

  • مزوتراپی: مزوتراپی یک درمان ایده آل و بی‌خطر برای تقویت موهایی است که به تازگی کاشته شده‌اند. اساس کار مزوتراپی مو مبتنی بر تزریق سرم حاوی کوکتل‌های ویتامینی و تقویتی به پوست سر متقاضیان است. این روش مانع از نازک شدن موها و ریزششان می‌شود و بدون درد و جراحی به پایان می‌رسد. مزوتراپی گردش خون را بهبود می‌بخشد و یک مکمل ویتامینی را نیز به پوست سر شما می‌رساند و موجب رشد مجدد موها خواهد شد. به لطف این روش که طی آن دارو مستقیماً به پوست داده می‌شود، تعادل هورمونی در پوست سر بازیابی می‌شود و تأثیر هورمون‌های DHT (که باعث ریزش مو می‌شوند) متوقف می‌گردند. به طور کلی پس از کاشت مو از مزوتراپی مو به عنوان یک درمان محافظتی و تقویتی استفاده می‌شود. چهار هفته بعد از کاشت، می‌توان اولین جلسه مزوتراپی مو را انجام داد و زیباجویان پس از آن می‌توانند روال عادی خود را از سر بگیرند.
  • پی ار پی (پلاسمای غنی از پلاکت): راه‌های بهبود بقای فولیکول‌های موی پیوندی و افزایش سرعت بهبودی همراه با حداقل شدت اسکار پس از پیوند مو، منجر به پیدایش روش PRP شده است. ممکن است عجیب به نظر برسد اما این تکنیک را می‌توان به صورت متوالی پس از کاشت مو استفاده کرد زیرا پی آر پی موهای پیوند شده را قوی‌تر می‌کند. پلاسمای غنی از پلاکت به فولیکول‌های جدید مو کمک می‌کنند تا زنده بمانند و منجر به رشد بدون توقف شوند. همچنین ثابت شده است که تزریق پی آر پی به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک می‌کند. پلاسمای غنی از پلاکت در واقع پلاسمای خونی است که غلظت پلاکتی آن چندین برابر بیشتر از حد معمول می‌باشد. PRP اتولوگ است، به این معنی که از بدن خود فرد دریافت می‌شود و افراد قبل از انجام این متد باید خون خود را اهدا کنند.

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

موفقیت کاشت مو اغلب بر اساس ظاهر موهای افراد پس از رشد کامل پیوند مورد قضاوت قرار می‌گیرد. هدف اصلی جراحان ما در کلینیک کاشت مو تهران (کلینیک پوست و مو هلیا) برآورده کردن انتظارات مراجعانمان است. تقریبا تمام مراجعین ما اطلاع می‌دهند که موهایشان پس از کاشت کاملاً رشد کرده و نتیجه آن برایشان رضایت بخش بوده است. ما اهمیت زیادی برای مراجعه کنندگان خود قائل هستیم و با هریک از آن‌ها با توجه به شرایط و انتظاراتی که دارند، منحصر به فرد رفتار می‌کنیم. ما در مجموعه هلیا یک جلسه مشاوره کامل را برایتان ترتیب می‌دهیم و در آخر اگر تمایل به کاشت داشته باشید نوبتتان را رزرو می‌نماییم. اگر هنوز در انتخاب مکان مناسب برای کاشت موی خود دچار سردرگمی و شک هستید، از شما دعوت می‌کنیم با شماره 09120687732 با ما تماس بگیرید. همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر حمیدرضا خراسانی در مجموعه ما وجود دارد. شما می‌توانید نتایج و تکنیک‌هایی که ما در این مجموعه انجام می‌دهیم را از طریق وب‌سایتمان مشاهده فرمایید.

مشاوره رایگان و تخصصی کاشت مو در کلینیک بین المللی هلیا

خط ویژه: 02179547

همراه: 09122502050

تهران – خیابان کامرانیه شمالی – خیابان تاجیکی – پلاک ۱

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها