چه محصولاتی را می توان با دستگاه میوه خشک کن خشک کرد؟

امروزه دستگاه هایی برای خشک کردن میوه به وجود آمده اند که بدون نیاز به نور خورشید میوه ها را خشک می کنند. علاوه بر میوه، می توان انواع مواد غذایی و شیمیایی را نیز با آن خشک کرد.

چه محصولاتی را می توان با دستگاه میوه خشک کن خشک کرد؟

دستگاه میوه خشک کن از دیگر محصولات ارائه شده توسط گروه صنعتی بکردانه https://www.bekrdaneh.ir/fa/ است که در چندین گروه کارگاهی و صنعتی مطابق با متد روز دنیا و با کمترین مصرف برق ساخته شده است. با توجه به این که امروزه تقاضا برای خرید این مدل از محصولات بالا رفته است، این سوال مطرح می شد که دقیقا چه محصولاتی را می توان با دستگاه میوه خشک کن خشک کرد؟ در ادامه به جواب این سوال به طور کامل می پردازیم.

03

دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن در انواع مختلفی تولید می شود که دارای سایزهای مختلف بوده و مصارف مختلفی نیز دارد. بعضی از این دستگاه ها در موارد صنعتی و بازاری استفاده می شوند و برخی دیگر به صورت خانگی و در کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. 

با توجه به اندازه و نوع مصرفی که این دستگاه ها دارند، طبیعتا قیمت های متفاوتی نیز خواهند داشت. بنابراین باید حتما قبل از خرید، هدف از خرید آن را مشخص کرده و سپس متناسب با نیاز خود اقدام به خرید کنید. برای مصارف خانگی، سایز کوچک کار شما را راه می اندازد و نیاز به صرف هزینه زیادی برای خرید این نوع دستگاه نیست. 

سوالی که برای تعداد زیادی از مردم مطرح می شود این است که آیا دستگاه خشک کن مواد مغذی میوه ها و خوراکی ها را از بین نمی برد؟ به عبارت دیگر آیا این مواد ارزش غذایی خود را حفظ می کنند یا نه؟ در جواب باید گفت که دستگاه خشک کن با توجه به ساختاری که دارد، مواد مواد مغذی بین میوه ها و خوراکی ها را از بین نمی برد. در چرخه داخلی این دستگاه، حرارت و رطوبت به کار می رود که مانع از بین رفتن بافت میوه ها می شود. در واقع دلیل اصلی محبوبیت این دستگاه نیز همین است و روز به روز به  تعداد مصرف کنندگان آن نیز افزوده می شود. 

خرید میوه خشک معمولاً گران تمام می شود بنابراین تعداد زیادی از مردم به دنبال این هستند که یک دستگاه میوه خشک کن خانگی خریده و در طولانی مدت در هزینه ها صرفه جویی کنند. این قضیه مخصوصا برای کسانی بیشترین صرفه اقتصادی را دارد، که صاحب باغ میوه هستند و هزینه اضافه تری بابت خرید میوه پرداخت نمی کنند. این افراد حتی می توانند با خشک کردن محصولات باغ خود منبع درآمدی نیز برای خود مهیا کنند. در حال حاضر نه تنها در بازار داخلی، بلکه در بازار خارجی هم میوه خشک طرفداران زیادی پیدا کرده و زمینه را برای صادرات این محصولات فراهم نموده است. 

04

چه میوه ها و محصولاتی را می توان خشک کرد ؟

رایج ترین استفاده از دستگاه های خانگی و نیمه صنعتی خشک کن برای خشک کردن میوه هاست. میوه های خشک از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان به کمک آنها ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن را تامین کرد. علاوه بر این بسیار خوشمزه بوده و می توانند جایگزین خوبی برای تنقلات مضر باشند. اما از کاربردهای دیگر این دستگاه می توان به خشک کردن مواد دارویی، غذایی، شیمیایی و خوراکی اشاره کرد. 

در ادامه به تعدادی از میوه ها که خشک کردن آنها با دستگاه خشک کن رایج تر است می پردازیم:

سیب

سیب میوه ای است که در ایران زیاد و به راحتی یافت می شود. همچنین قیمت مناسب تری نسبت به سایر میوه ها دارد. سیب خشک شده از میان وعده های محبوب و مغذی است. همچنین در انواع غذاها و دسرها استفاده می شود.

موز

موز یکی از میوه هایی است که هم تازه و هم خشک شده آن بسیار محبوب و خوش طعم است. موز میوه ای با طعم شیرین و ملایم است. به دلیل سرعت بالای فاسد شدن این میوه به راحتی می توان با خشک کردن آن، جلوی خراب شدن  این میوه را گرفت. 

پرتقال

میوه خشک شده پرتقال طعم لذیذ و کمی ترش دارد و به عنوان چاشنی و یا دسر استفاده می شود. 

انگور

خشک شده انگور بسیار پرکاربرد بوده و حاصل آن کشمش است که در فرهنگ غذایی ما ایرانی ها، هم به عنوان تنقلات مصرف می شود و هم در تهیه غذا کاربرد دارد. کشمش در زمستان یکی از پرمصرف ترین میوه های خشک شده است. برای خشک کردن پیشنهاد می شود از انگورهای بدون هسته یا با هسته های ریزتری استفاده شود.

از دستگاه میوه خشک کن می توان علاوه بر میوه ها، برای خشک کردن سبزیجات، چای و گیاهان دارویی و ... نیز استفاده کرد. 

دستگاه میوه خشک کن تولید شده در بکردانه در اندازه های گوناگون تولید شده است و ساختار بدنه آن از استیل می باشد. کیفیت بالای این دستگاه باعث می شود که طول عمر بسیار بالایی داشته باشد و دچار زنگ زدگی یا خوردگی نشود. شما می توانید برای خرید انواع میوه خشک کن ها با مجموعه بکردانه در تماس باشید. کارشناسان این مجموعه شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند نمود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یه پیشنهاد میوه ها رو فریز کنید خوشمزه تر میشن
    البته چندهفته بماند و به همان شکل بستنی مانند بخوریم مژه بستنی میوه ای میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها