طرز تهیه کیک پای سیب با ماست

کیک پای سیب با ماست یکی از کیک های بسیار خوشمزه و با پف و طعم عالی می باشد که شما می توانید به صورت قالبی داخل یک ظرف مواد را بریزید و این کیک را تهیه کنید و یا می توانید به صورت تک نفره مواد را داخل قالب های کوچک مخصوص پای سیب بریزید و این کیک را تهیه کنید.

طرز تهیه کیک پای سیب با ماست

کیک پای سیب با ماست با عطر و مزه سیب و دارچین فوق العاده می شود و به دلخواه می توانید کمی کشمش پلویی نیز به مواد اضافه کنید تا مزه بهتری داشته باشد. 

مواد لازم برای تهیه کیک پای سیب با ماست

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه
ماست ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
آرد ۲ پیمانه سر صاف
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
پودر دارچین ۱ ق چای خوری
سیب ۳ عدد
شکر اضافی ۲ ق سوپ خوری
کشمش پلویی ۲ ق سوپ خوری
هل سابیده شده ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک پای سیب با ماست عالی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سیب ها را پوست کنده و رنده کنید و دو قاشق شکر اضافی دستور را به همراه پودر دارچین روی سیبها پاشیده و با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزید تا جایی که شکر ها ذوب شده و سیب ها کمی پخته و موادمان به حالت مربایی درآید و کشمش را شسته و افزوده و از روی حرارت بردارید و نیمی از هل ساییده را افزوده و همزده و کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید، سفیده را با نیمی از شکر هم بزنید تا سبک و ابری شود و زرده ها و نیم دیگر شکر و وانیل را هم بزنید به مدت ۵ دقیقه تا کرم رنگ و کشدار شود و روغن مایع و ماست و نیم دیگر هل را افزوده و چند ثانیه هم میزنیم و در نهایت آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب و به مواد افزوده و در حد ترکیب شدن هم بزنید و سفیده را در دو مرحله افزوده و دورانی هم بزنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

داخل قالب های پای سیب را کپسول کاغذی قرار داده و مقداری از مایه ی کیک داخل کپسول ها ریخته و یک قاشق از مارمالاد سیب و کشمش روی مایه ی کیک قرار داده و کمی دارچین پاشیده و یک قاشق مایه ی کیک روی مارمالاد بریزید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم: پخت کیک پای سیب با ماست

قال ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا کیک ها پخته و طلایی شود، برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قابلمه بریزید و از مایه سیب و کشمش بریزید و مابقی مواد را ریخته و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از قالب خارج کنید و روی آن به دلخواه پودر قند بپاشید و سرو کنید.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها