طرز تهیه نان خانگی مناسب افطار

نان ها یکی ساده ترین قسمت آشپزی هستند که شما می توانید برای افطار یا صبحانه و عصرانه این نان خوشمزه و نرم را تهیه کنید.

طرز تهیه نان خانگی مناسب افطار

این دستور را فوق العاده راحت می باشد و شما می توانید با خمیرمایه یک نان نرم و پنبه ای تهیه کنید. دقت کنید اگر کمی بهبود دهنده به مواد خمیر بزنید ماندگاری نان افزایش پیدا می کند و شما می توانید این نان ها را به مدت بیشتری در یخچال نگهداری کنید و یا می توانید در فریزر قرار دهید و هر بار به مقدار دلخواه بردارید و گرم کنید. 

مواد لازم

آرد ۴ لیوان
خمیر مایه ۱ ق سوپ خوری
شکر ۱ ق غذا خوری
نمک ۱ ق چای خوری
بهبود دهنده ۵ گرم
کره ۸۰ گرم
آب ۲۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ ۱ عدد
کنجد برای تزیین
زردچوبه و سیاه دانه به دلخواه

طرز تهیه نان خانگی مناسب افطار

مرحله اول: مخلوط کردن

در تهیه این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که نیاز نیست شما آن را عمل بیاورید بلکه با مواد خشک مخلوط می شود و اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید آن را با شکر و آب عمل بیاورید و بعد به مواد اضافه کنید و اگر خمیرمایه فوری دارید آرد و نمک و شکر و بهبود دهنده و خمیر مایه فوری را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید.

 

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه کمی زردچوبه و سیاه دانه اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید آب را کم کم به مواد اضافه کنید تا جای که خمیر جمع شود و چون آب خور آرد ها باهم متفاوت است باید آب را کم کم اضافه کنید و بعد خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود.

 

مرحله دوم: استراحت خمیر

وقتی خمیر نرم شد باید خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا استراحت کند و بعد از استراحت خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و چونه بگیرید و خمیر را مجدد برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا دوباره زمان دهید تا استراحت کند

مرحله چهارم: پخت نان خانگی مناسب افطار

حالا هر چانه خمیر را روی سطح آردپاشی شده به صورت گرد با نوک انگشت باز کنید و به سینی فر منقل کنید و با تخم مرغ زده شده را روی نان رومال کنید و به دلخواه کنجد و سیاه دانه بپاشید و داخل فر یک کاسه آب قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه زمان دهید تا نان پخته و طلایی شود و بعد از پخت سریع داخل یک نایلون قرار دهید و گره زده و بعد از ۵ دقیقه خارج کنید و سرو کنید. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها