طرز تهیه نان پنیری ترکیه ساده و خوش طعم

نان ها در هر طعم و مزه ای که تهیه شوند بسیار خوشمزه و جذاب هستند. نان پنیری یکی از نان های مخصوص کشور ترکیه می باشد که به روش های مختلفی نیز در ایران تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و شما می توانید به خمیر شکل دهید و در میان آن از پنیر دلخواه خود استفاده کنید و برای صبحانه یا عصرانه این نان را تهیه کنید.

طرز تهیه نان پنیری ترکیه ساده و خوش طعم

نان پنیری با خمیر مایه و شیر تهیه می شود ولی اگر طعم و مزه شیر را دوست ندارید می توانید از آب استفاده کنید ولی شیر باعث نرم شدن و پوک شدن بافت نان می شود. 

مواد لازم

خمیر مایه ۲ قاشق غذا خوری
شکر دانه ریز ۲  قاشق غذا خوری
آب گرم ۱ لیوان
شیر گرم ۱ لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
کره ذوب شده ۱/۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۶ الی ۶.۵ لیوان
پنیر پیتزا یا پنیر دلخواه به مقدار لازم
نمک ۱  قاشق چای خوری

طرز تهیه نان پنیری ترکی

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا مخمر و شکر ، شیر و آب ( می توانید آب را حذف کرد و یک لیوان شیر دیگر اضافه کرد) را اضافه کرده و کمی هم بزنید و در ظرف را بسته اجازه میدهیم ۵_۶ دقیقه استراحت کند. بعد ۵ دقیقه میبینیم که مخمر فعال شده است، دقت کنید دمای شیر و آب بسیار مهم است و نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد وگرنه مخمر عمل نمی آید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کنید و زرده ها را جدا برای رومال نان ها کنار قرار دهید. روغن و کره سرد شده را داخل کاسه بریزید و سفیده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و بعد دو لیوان آرد و نمک را اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید و آرد را باید کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید و به دست نچسبد.

 

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را مانند توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند و خمیر پف کند و بعد پف خمیر را با دست بگیرید از خمیر چانه های کی اندازه برداشته و گرد کنید و خمیر را روی تخته به صورت گرد باز کنید و یک طرف را پنیر قرار دهید و طرف دیگر را با چاقو چند برش بزنید و رول کنید یا به صورت گرد ساده پنیر دلخواه را وسط نان قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه نان پنیری ترکی

حالا باید تمام نان ها آماده شده را داخل سینی فر از قبل چرب شده قرار دهید و ۳۰ دقیقه مجدد استراحت دهید و با زرد های جدا شده آن ها را رومال کنید و در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ قرار دهید تا نان پخته و طلایی شود. 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها