بهترین میان وعده رژیمی برای صبح، ظهر و شب

یکی از مهمترین کارهایی که خیلی از افراد برای کاهش وزن و لاغری انجام می دهند، رژیم است. رژیم غذایی به شما کمک می کند که علاوه بر کاهش وزن، بدنی سالم و ورزیده داشته باشید.

بهترین میان وعده رژیمی برای صبح، ظهر و شب

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که برای کاهش وزن و پیروی از رژیم غذایی، باید بعضی وعده های غذایی خود را حذف کنند. با این حال، این افراد به هیچ عنوان نباید وعده ای را حذف کنند و بلکه با استفاده از برخی میان وعده رژیمی که می توانند به چربی سوزی بدن کمک کنند، در روند کاهش وزن خود تاثیر بگذاند.

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، شما برای لاغری به هیچ عنوان نباید وعده های غذایی اصلی خود را حذف کنید. این در حالی است که با مصرف برخی مواد غذایی کم کالری، باید تمایل بدن خود به خوردن غذای زیاد را از بین ببرید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای کاهش وزن و لاغری، باید میان وعده های خاصی تهیه آن ها را علاوه بر صبح، هنگام عصر و شب نیز مصرف نمایید. در این مقاله از لنداسپا، اطلاعات کاملی درباره مصرف برخی از بهترین میان وعده های رژیمی در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال طرز تهیه میان وعده رژیمی هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

میان وعده رژیمی صبح
همزمان با شروع روز، خوردن میان وعده رژیمی صبحانه نیز برای شما آغاز می شود. خوردن یک میان وعده رژیمی صبح به شما این امکان را می دهد که در تمام طول روز، انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را داشته باشید و در عین حال، بتوانید به کاهش وزن خود نیز کمک کنید. در این بخش، فهرستی از میان وعده های رژیمی برای وعده صبح را به شما معرفی می کنیم که می توانید با مصرف آنها، به سوخت و ساز بدن خود کمک کنید.

پنیر و سیب
پنیر به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی برای وعده صبحانه به شمار می رود و در کنار سیب، می تواند یک گزینه مناسب برای کاهش وزن و لاغری در در نظر گرفته شود. اکنون شما می توانید پنیر را به عنوان یک میان وعده بین وعده های صبحانه و ناهار نیز مصرف کنید. با افزودن تعدادی تکه سیب به این پنیر، مقدار فیبر آن را افزایش دهید و در نتیجه، انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف خود را تامین کنید.

 گرانولا
گرانولا انواع مختلفی دارد که شما باید برای کاهش وزن و ف یک میان وعده رژیمی، از سالم ترین نمونه آن استفاده کنید. بسیاری از گرانولا های آماده در بازار، مقدار زیادی شکر دارند و به همین دلیل هم برای کاهش وزن، مناسب نیستند.

برای این که مطمئن شوید که آیا گرانولای مورد نظر شما رژیمی است یا خیر، باید تقریبا 7 گرم از آن فیبر، 6 گرم پروتئین و فقط 5 گرم از آن شکر باشد. به ویژه اگر به غذاهای شیرین علاقه دارید، گرانولا می تواند یک میان وعده رژیمی فوق العاده برای وعده صبح شما باشد.

 توت فرنگی و ماست چکیده
میان وعده رژیمی دیگری که به شما کمک می کند تا انرژی خود را در طول روز حفظ و به کاهش وزن هم دست پیدا کنید، مصرف توت فرنگی و ماست چکیده است. توجه داشته باشید که ماست مورد نظر شما باید کم چرب و کم کالری باشد. اگر مقداری توت فرنگی به این ماست اضافه کنید، فیبر آن تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می کند و در نتیجه، برای وعده صبح می تواند گزینه مناسبی باشد.

 پسته
پسته حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین بوده که می تواند به عنوان یکی از بهترین انواع میان وعده رژیمی در نظر گرفته شود. اگر یک مشت پسته برای میان وعده صبح خود بخورید، مطمئن خواهید بود که تا ظهر، گرسنه نخواهید شد.

 تخم مرغ آب پز به همراه پرتقال
در حالی که شاید خیلی از افراد فکر کنند که تخم مرغ فقط برای وعده های اصلی مانند صبحانه مصرف می شود، باید بگوییم که این ماده غذایی می تواند به عنوان یک میان وعده نیز در نظر گرفته شود. برای تامین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن، می توانید یک تخم مرغ آب پز را به همراه یک پرتقال بین وعده های صبحانه و ناهار میل کنید تا پروتئین و فیبر مورد نیاز بدنتان تامین شود.

میان وعده رژیمی برای عصر
علاوه بر صبح، شما باید برای عصر هم میان وعده درست و رژیمی بخورید تا موقع شام، احساس گرسنگی زیادی نکنید. در این بخش هم فهرستی از برخی میان وعده های رژیمی برای وعده عصر را به شما معرفی می کنیم که می توانید با تهیه آنها، بین وعده های ناهار و شام آنها را میل کنید.

توجه داشته باشید که برای عصر، شما باید میان وعده رژیمی سیر کننده بخورید تا موقع شام، غذای کمتری میل کنید و موقع خواب، احساس سنگینی زیادی نداشته باشید. این فاکتور می تواند تاثیر خیلی زیادی روی لاغر شدن و کاهش وزن شما داشته باشد. پس با دقت به این فهرست توجه کنید و مطمئن شوید که طرز تهیه رژیمی برای عصر را یاد گرفته اید.

 میوه
بدون شک میوه ها می توانند به عنوان بهترین میان وعده ها برای عصر شناخته شوند که برای هر فردی با هر نوع ذائقه ای مناسب هستند. شما می توانید میوه را بر اساس ذائقه خود و فصلی که در آن هستید، میل کنید. البته توجه داشته باشید که میوه مورد نظر شما نباید کالری خیلی زیادی داشته باشد و کالری دریافتی، از حد تجاوز عبور نکند.

 ماست میوه ای
شما می توانید برای تامین انرژی بدن خود و افزایش ویتامین های موجود در بدن، از ماست میوه ای به عنوان یک میان وعده عصرانه استفاده کنید. این نوع ماست علاوه بر این که مقدار زیادی فیبر و ویتامین های موجود در میوه ها را به بدن شما می رساند، طعم بسیار فوق العاده ای هم دارد و می توانید تا چندین روز از آن استفاده کنید.

 شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار بسیار کمی چربی است و به همین دلیل هم می تواند به عنوان یکی از انواع میان وعده رژیمی برای عصر در نظر گرفته شود. به خصوص کسانی که در داخل خانه نیستند و نمی توانند وعده عصرانه را در منزل تهیه کنند، می توانند خیلی راحت مقداری شکلات تلخ در کیف خود داشته باشند و بین وعده های ناهار و شام، میل کنند.

 کره بادام زمینی به همراه سیب
اگر همچنان به دنبال یک میان وعده رژیمی برای وعده عصر هستید، باید مصرف کره بادام زمینی به همراه سیب را به شما پیشنهاد کنیم. برای مصرف این میان وعده، فقط کافی است که مقداری سیب را به صورت کاملا نازک ببرید و با مقدار کمی کره بادام زمینی مصرف کنید. کره بادام زمینی هم انواع ویتامین های مختلف را دارد و به خاطر داشتن چربی و کالری پایین، هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند.

چیپس کلم پیچ
در نهایت، آخرین میان وعده رژیمی عصرانه که شما می توانید برای کاهش وزن از آن بهره زیادی ببرید، چیپس کلم پیچ است. این ماده غذایی به خاطر داشتن مواد مختلفی مانند کوئرستین و کامفرول، فیبر بسیار زیادی را به بدن شما می رساند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ماده غذایی علاوه بر کاهش وزن و چربی سوزی، تاثیر فوق العاده ای برای کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز دارد. برای تهیه این میان وعده، فقط کافی است که یک فنجان برگ کلم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق چایخوری ترکیب کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه درون دستگاه فر با درجه حرارت 175 درجه سانتی گراد قرار دهید.

میان وعده رژیمی برای شب
شاید برای شما جالب باشد که بدانید علاوه بر میان وعده های صبحانه و عصرانه، شما باید قبل از خواب و موقع شب هم یک میان وعده خاص و کم کالری مصرف کنید. این مسئله باعث می شود که انرژی زیادی برای صبح روز بعد داشته باشید و با مصرف کمتر صبحانه، به کاهش وزن و لاغری خود کمک کنید. در این بخش هم انواع میان وعده رژیمی برای شب و قبل از خواب را به شما معرفی می کنیم که مصرف آنها خالی از لطف نیست.

 انجیر خشک
انجیر خشک یکی از بهترین مواد غذایی است که مزه فوق العاده خوبی هم دارد و هر زمان که دوست داشتید چیز شیرینی بخورید، می تواند گزینه مناسبی در میان سایر میان وعده ها باشد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در مصرف انجیر خشک هم زیاده روی کنید و مصرف 3 تا 4 عدد از آن در هر شب قبل از خواب، کافی است.

 ذرت بوداده
ذرت بوداده یا همان پاپ کورن، یکی دیگر از میان وعده های رژیمی به شمار می رود که برای شب، تاثیر بسیار زیادی دارد. البته این مسئله تا زمانی صحت دارد که شما در ذرت بوداده خود، کره یا روغن نریخته باشید و بیشتر در آن ادویه جات، لیمو و نمک بریزید. ذرت بوداده حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر است که می تواند تمام طول شب، شما را سیر نگه دارد.

 ماست یونانی
ماست یونانی که خیلی از افراد آن را با نام ماست چکیده می شناسند، می تواند به عنوان یک میان وعده رژیمی برای شب در نظر گرفته شود. این ماسک که شباهت خیلی زیادی به بستنی دارد، حاوی مقدار بسیار زیادی پروتئین بوده و مقدار خیلی کمی قند در آن وجود دارد. به همین دلیل هم با مصرف آن، هم می توانید گرسنگی خود را از بین ببرید و هم قند خون خود را کنترل نمایید.

 موز
اگر می خواهید برای کاهش وزن، از یک میان وعده رژیمی برای شب استفاده کنید، باید بگوییم که موز می تواند یکی از گزینه های کاملا مناسب و سالم برای شما باشد. هر یک موز متوسط، نزدیک به 100 کالری در خود جای می دهد و مقدار خیلی زیادی فیبر دارد. از این رو، فیبر آن موجب می شود که شما تا مدت خیلی طولانی سیر بمانید و همچنین خواب خیلی خوبی هم داشته باشید.

 بلغور جو دو سر
در نهایت، آخرین میان وعده رژیمی که شما می توانید قبل از خواب و موقع شب میل کنید، بلغور جود دو سر است که علاوه بر داشتن فیبر و پروتئین بسیار زیاد، کالری خیلی کمی در آن به کار رفته شده است. علاوه بر این، زمانی که بلغور جو دو سر را مصرف می کنید، کربوهیدرات های موجود در آن باعث می شوند که هورمون های سراتونین در بدن شما ترشح شوند که این هورمون ها هم تاثیر زیادی برای احساس شادی و رضایت در بدن ایفا می کنند. از این رو، با مصرف بلغور جو دو سر قبل از خواب و هنگام شب، باعث می شود که شما خواب بسیار منظمی هم داشته باشید.

سخن پایانی
در این مقاله از لنداسپا، تعدادی میان وعده رژیمی برای وعده های مختلف صبحانه، عصرانه و شب را شما عزیزان معرفی کردیم. پس اگر شما هم می خواهید بدنی سالم داشته باشید و در عین حال، وزن خود را کاهش دهید، مطمئن شوید که حتما برخی از این میان وعده ها را در رژیم غذایی خود قرار می دهید.

باز هم تاکید می کنیم که برای کاهش وزن، به هیچ عنوان نباید میان وعده ها و یا حتی وعده های اصلی خود را حذف کنید. حتی می توانید برای اطمینان از داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف میان وعده های سالم و رژیمی، با یک پزشک تغذیه مشورت کنید.

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    ایا ما پیرمردان باز نشسته توانایی مالی داریم که از این چیزها بخوریم.همین حقوق ماهیانه را تا سیزدهم ویا پانزدههم ماه تمام میشود و به جای این مان وعده ها اگر گیرمان بیاید باید سماق بمکیم.

  • ناشناس
    0

    بااین همه تورم و گرانی آخه چه کسی توان خریدن پسته، بادام و انجیرو غیره ،،،، رو داره،
    همه دوست دارن بخرن، ولی توانشو ندارند،اونم بااین قیمت‌های سرسام آور،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها