نرمش هایی که به سلامت جنسی کمک می کنند

8 حرکت ورزشی که پیش از رابطه جنسی باید انجام دهید

تمرینات کگل به درمان بی‌اختیاری ادرار پس از زایمان در زن‌ها، درمان زودانزالی مردان و نیز درمان اختلالات نعوظ کمک می کنند. تمرینات کگل با شل کردن و سفت کردن عضلات کف لگن شروع می شود.

8 حرکت ورزشی که پیش از رابطه جنسی باید انجام دهید

به گزارش خبر فوری، حرکات فیزیکی و نرمش، قبل و بعد از رابطه جنسی، می تواند به سلامتی زوجین کمک شایانی کند. تمرین های سبک فیزیکی می توانند عضلات را تقویت کرده و با افزایش آدرنالین، شعف و روحیه فرد را بالا ببرند.

یکی از مهم ترین نرمش ها و حرکات فیزیکی مفید برای رابطه جنسی «تمرینات کگل» است. این نرمش ها معمولاً به منظور تقویت و کنترل عضله‌ های تحتانی و لگن انجام می ‌شود. تمرینات کگل به درمان بی‌اختیاری ادرار پس از زایمان در زن‌ها، درمان زودانزالی مردان و نیز درمان اختلالات نعوظ کمک می کنند. تمرینات کگل با شل کردن و سفت کردن عضلات کف لگن شروع می شود.

کگل

با این حال، تنها کگل برای برقراری رابطه جنسی سالم مفید نیست. برخی حرکات سبک فیزیکی دیگر نیز می توانند به سلامتی جنسی کمک کنند.8 حرکت ورزشی که قبل از برقراری رابطه جنسی می توانند به سلامتی و شادابی افراد کمک کنند، بدین قرار هستند:

1.حرکت پا به شکم

ابتدا به پشت دراز بکشید و پاها را روی زمین قرار دهید. سپس زانوها را به سمت قفسه سینه خم کنید و با دست‌ها زیر زانوهای خود را بگیرید. به مدت ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

2. کشش متقاطع پا

ابتدا به پشت دراز بکشید و زانوهای‌ خود را خم کنید و زانوی راست خود را به سمت سینه بالا بیاورید. قسمت بیرونی زانو را با دست چپ‌ بگیرید و به سمت شانه چپ خود بکشید. بعد از چند ثانیه، پا را عوض کرده و تمرین را تکرار کنید.

3. پلانک

معمول ‌ترین روش اجرای پلانک، پلانک ساعدی است. در این روش بدن در حالتی همچون حالت شنای سوئدی قرار می‌ گیرد و وزن بدن بر روی ساعدها، آرنج ‌ها و انگشتان پا می ‌افتد. شیوه ‌های دیگری همچون پلانک بر پهلو و پلانک معکوس نیز وجود دارد. پلانک منجر به تقویت عضلات شکمی، پشت و شانه‌ها می ‌شود.

4. شنا

انجام 10 تا 20 شنا باعث عرق کردن و افزایش ضربان قلب و تسریع جریان خون در بدن می شود. شنا زدن بیشتر از هر حرکت دیگری بدن را گرم کرده و برای شروع رابطه جنسی آماده می کند.

5. ورزش های قدرتی (دمبل زدن)

یکی از ضروریات اولیه برای تحریک جنسی مردان تولید تستوسترون است. وزنه برداری، دمبل زدن و سایر حرکات قدرتی مربوط به بدن سازی باعث تولید تستوسترون می شود. به همین دلیل، پزشکان این حرکات را جهت تقویت رابطه زناشویی توصیه کرده و می کنند. بهتر است جلوبازو، پشت بازو و سایر حرکات دمبلی و هالتری در دو یا سه ست 10 تایی تکرار شوند.

6. پیاده روی

محققان دریافتند که فعالیت هوازی خطر اختلال نعوظ را 30 درصد کاهش می دهد. در مطالعه ای دیگر مشخص شده که فعالیت هوازی که منجر به سوزانده شدن حداقل 200 کالری در روز شود، خطر اختلال نعوظ را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

7. پروانه

این نرمش  کشش ران های داخلی و باسن را کاهش می دهد و باعث افزایش ضربان قلب و گرم شدن و افزایش احساس شادابی می شود.

8. نرمش های کششی

نرمش های کششی بدن را فوق العاده تقویت می کنند و باعث افزایش استقامت در بدن می شوند و فرد را قادر می سازد تا در طول رابطه جنسی از موقعیت های بالا استفاده کند.

لازم به ذکر است که نباید فعالیت های بالا بیش از اندازه به انجام رسد. نرمش ها را به تعدادی انجام دهید که ضربان قلبتان بیشتر شود اما اگر بیش از حد خسته شدید، آن را رها کنید. متخصصان معمولا پیشنهاد می دهند که این ورزش ها را در سه ست 12 تایی انجام دهید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    3

    بانوان عزیز حرکات رو یاد بگیریددد

  • بهلول
    1

    اين همه كارانجام بديم كه ديگه صبح شده بايدبريم سركار

  • الف
    1

    مردم دیگر با این مشکلات عظیم و گرانی مسائل جنسی را فراموش کردند ‌‌...

  • ناشناس
    1

    سلام
    با وجود این همه جوان مجرد در کشور که مشکل ازدواح دارند، انتشار عموعی چنین مطالبی به صلاح جامعه نیست.

  • ولمون کن
    0

    رابطه چی ؟
    برو دلت خوشه
    این رابطه شرایط میخاد آرامش میخاد
    اعصاب میخاد وقتی یخچالت خالیه
    شکمت خالیه
    پول نداری
    دلار 58 تومن شده و ...
    با ناامیدی تمام به آینده و .....
    حسی نمیمونه که بخای بری روی تشک

  • شبنم
    6

    در این دوره که ازدواج برای جوانان راحت نیست. درج این مطالب جالب نخواهد بود

  • ناشناس
    0

    مردان خارج غذاهای مقوی می‌خورندارزان زیادوخوب
    ماچی یک کیلو گوشت شده۸۰۰هزار تومان یک کیلو پسته شده ۷۰۰هزار تومان با حقوق ۱۰تومان مگر توانی به بدن میمونه اونوقت انتظار دارن که تو رابطه باید خوب پیش بری دلتون خوشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها