طرز تهیه قهوه ترک

در این مطلب بهترین روش دم کردن قهوه ترک رابه شما می آموزیم، قهوه ترک طرفداران بی شماری دارد، از مصرف کننده هاي معمولی بگیریم تا فال گیرهای عزیز، عاشق قهوه ترک هستند. .

طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه و روش دم کردن قهوه ترک
برای این که یک قهوه ترک عالی و خوش طعم دم کنید نیاز به صرف چند دقیقه وقت و حوصله و البته دانه هاي خوش طعم قهوه دارید. برای درست کردن یک قهوه ترک عالی باید دانه هاي قهوه شما کاملا پودر شده باشد و حالت یکنواخت داشته باشد.

قهوه ترک

مواد لازم

= یک قاشق چایخوری دانه هاي قهوه ترک به ازای هر نفر« به شکل آماده به فروش می‌رسد»

= یک فنجان آب به ازای هر نفر «درصورت تمایل می توانید از شیر استفاده کنید»

= یک قاشق چایخوری شکر به ازای هر نفر«می توانید شکر را حذف کنید»

= یک ظرف قهوه جوش

آموزش و ترفندهای تهیه قهوه ترک
در ابتدا به ازای هر نفر یک قاشق چایخوری پودر قهوه و یک فنجان آب سرد را درون قهوه جوش بریزید و هم بزنید. سپس اگر تمایل داشتید قهوه تان را شیرین میل کنید یک قاشق چایخوری شکر هم به ازای هر نفر به آب سرد و قهوه اضافه کنید

ظرف قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی به جوش بیاید. پس از حدود ۵ دقیقه قهوه شروع به حرکت و بالا آمدن می کند و میتوانید به آرامی هم بزنید و پس از دو دقیقه ظرف قهوه جوش را از روی حرارت بردارید ودر فنجان ها بریزید.

خواص قهوه ترک
قهوه ترک که از دانه هاي برشته شده قهوه تهیه می شود به خاطر طعم قوی و روش خاص تهیه و سرو آن یکی از نوشیدنی هاي محبوب در ترکیه و یونان و تعداد زیادی از کشور های جهان است. دراین نوشتار علاوه بر این که مهم‌ترین خواص قهوه ترک را بیان می‌کنیم با روش دم کردن و طرز تهیه قهوه ترک نیز آشنا می‌شویم و تاریخچه مختصری هم ازآن را میخوانیم.

به کاهش خطر ابتلا به سرطان پانکراس کمک میکند

خطر ابتلا به بیماری هاي قلبی را کاهش می دهد

باعث حفظ سلامت روده و جلوگیري از یبوست می شود

منبع:پارس ناز


10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها