شوهرتان بچه ننه است؟

ازدواج با مردی که رابطه صمیمی با مادرش دارد نه تنها بد نیست بلکه عالی است . چرا این رابطه نشان دهنده یک الگوی تربیتی سالم بین مادر و فرزند پسر است.

شوهرتان بچه ننه است؟

اما اگر قرار باشد رابطه پسر و فرزند به گونه ای باشد که به جرات بتوان گفت این پسر"بچه ننه" است، ازدواج با اینگونه افراد کمی خطرناک است.

چه مردانی بچه ننه هستند؟

1- در هر سنی که باشند فقط در تلاشند تا مادرشان به آنها افتخار کند.

2- قادر به ایستادگی در برابر مادرشان و گفت "نه" به او نیستند.

3- تمام جزئیات روابط عاشقانه شان را فقط به مادرشان میگویند.

4- قبل از انجام هر تصمیمی حتما باید با مادر خود صحبت و مشورت کنند.

5- اگر چه فردی بالغ است اما همچنان از دوری مادرشان بیتاب میشوند.

6- مادر این افراد برایشان لیستی از باید و نباید ها تعیین کرده است.

7- مادر این افراد اولویت اول زندگی آنها هستند، حتی قبل از همسری که عاشقش هستند و فرزندانشان.

8- این افراد اگر با مادرشان اختلاف نظر داشته باشند، احساس گناه میکنند.

9- دائما همسرشان را با مادرشان مقایسه میکنند.

10- بدون اطلاع همسرشان، برای مادرشان هدیه های بزرگ میخرند.

اگر شما با فردی ازدواج کرده اید که اکثر ویژگی های بالا را دارد باید برای حفظ روابطتان با همسر و البته با مادر همسرتان تلاش بیشتری در مقایسه با دیگران بکنید.

ما برای شما چند توصیه داریم.

مرز تعیین کنید

مردی که رابطه این چنینی با مادر خود دارد، به احتمال زیاد این توقع را دارد که همانطور که برای سالها مادرش به اصطلاح لی لی به لالایش گذاشته، شما هم همین رفتار را با او داشته باشید.

او ممکن است از این که شما به تمام خواسته های او پاسخ مثبت نمی دهید بسیار دلخور شود و با رفتارهای کودکانه شما را مجبور به انجام خواسته های خود بکنید. مراقب باشید و تسلیم نشوید. از همان زمانی که متوجه بچه ننه بودن همسرتان شدید با او به طور جدی صحبت کنید و بگویید که قرار نیست به تمام خواسته هایی که او دارد و برخلاف خواسته شما است تن دهید.

سه تایی زندگی نکنید

این راه حل اصلا بد نیست که اگر زوجی از نظر مالی یا هر دلیل دیگری قادر به داشتن خانه مستقلی نیستند، با خانواده یکی از زوجین زندگی کنند.

اما اگر همسر شما "بچه ننه" است و شما با او و مادرش زیر یک سقف زندگی کنید، احتمال این که دچار اختلاف شوید زیاد است. تصور کنید که همسرتان برای هر مسئله و شرایطی که شما و او باید صحبت کنید و با هم مشورت کنید، پای مادرش را به موضوع باز میکند. اگر مادر وی نیز همچون همسرتان این را محق به دخالت در زندگی شما بداند، احتمالا کار به جاهای باریکی کشیده خواهد شد.

اولویت بندی ها را عوض کنید

اگر سالهاست با همسرتان زندگی میکنید و با هم صاحب فرزند هستید و هنوز مادر او اولویت اول همسرتان است، باید اولویت بندی ها را تغییر دهید. با او صحبت کنید و شرحی از نقطه ای که زندگی مشترک و خانوادگی شما در آن قرار دارد را برایش توضیح دهید . این که شما دارای فرزندانی هستید که به توجه بیشتری نیاز دارند و خواسته آنها نسبت به خواسته مادر تو ارجعیت دارد. اگر همسرتان در جواب این حرف هایتان گفت که او مادر من است و نمیتوان از او دل بکنم، راه حل بعدی را بخوانید.

از دوباره بسازید

هر اقدامی برای اصلاح رفتار شوهر و مادرش نوعی تهدید از طرف این دو نفر تلقی میشود. بنابراین اصلاحات باید بسیار آرام و نامحسوس اتفاق بیفتد.

از تعداد تماسها و مدت دقایقی که با مادرش صحبت می کند شروع کنید. اگر همسرتان از آن دسته از مردانی است که سیر تا پیاز زندگی مشترکتان را پست تلفن برای مادرش تعریف میکند، با دلایل منطقی از او بخواهید که این مار را به حداقل برسانید.

هر گاه که قصد طولانی کردن مکالمه را دارد ، به او بگویید که باید فلان کار را انجام دهید یا به فلان شخص زنگ بند.

در مورد ملاقات های او با مادرش نیز همین کار را بکنید. قرار بگذارید که او مثلا دو شنبه ها به مدت 2 ساعت به ملاقات مادرش برود نه هر روز!

منبع: مجله اینترنتی مشروح

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها