معرفی انواع پنیر برای پخت غذا

پنیر هایی که در ایران وجود دارند , چه آنهایی که بومی هستند و چه آنهایی که از فرهنگ های دیگر وارد فرهنگ خوراکی ما شده اند بسیار محدود اند.

معرفی انواع پنیر برای پخت غذا

در اینجا چند نوع پنیر که بیشتر در دستور های غذایی ما مورد استفاده قرار میگیرند را کوتاه معرفی کرده ایم.

پارمزان

پنیر سفت و و کهن ایتالیایی است که از شیر تازه گاوه تهیه میشود و انواع جوان تا کهن آن از 10 ماه تا 4 سال در انبار های ویژه نگه داری مشود تا به اصطلاح برسد و شخصیت ویژه خود را به دست بیاورد. پارمزان کهن دارای طعمی عالیست و به دلیل نگهداری طولانی و کیفیت بالای ان بهای بیشتری نسبت به پارمزان جوان دارد. از پارمزان در سس ها , سوپ ها , پاستاها , و خوراک های با برنج و غذاهای داخل فر استفاده میشود.

گودا

گودا پنیر معروف هلندی که وطن اصلی آن شهر کوچی است به همین نام , در ابتدا از شیر خام تهیه میشد اما در اواسط قرن بیستم با شیر پاستوریزه نهیه میشود. گودا دارای 48 درصد چربی در ماده خشک است و به سبب ذوب شدن سریع برای غذاهایی که داخل فر پخته میشوند بسیار مفید است. در ایران تا چند سال قبل این پنیر را برای پیتزا به کار میبردند اما امروزه پنیر های دیگری در این کار استفاده میشود.

چدار

پنیری انگلیسی که سبب فرآیند ویژه تولید آن , که تکه های بریده شده شیر را لایه لایه روی هم میریزند به این اسم مشهور شده است . چدار دارای چربی حدودا 48 درصد در ماده خشک است و گونه ای از آن به سبب استفاده از رنگ پرتغال نارنجی است و بهای گران تری نسبت به چدار معمولی دارد.

منبع: بانو کده

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها