علاقه‌مندی ایرانیان به لباس‌های داخلی ارتقا پیدا کرده است

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: حرکت به سمت حرفه‌ای شدن یکی از سیاست‌های ما در سال ۹۸ است. من همواره به حرفه‌ای شدن تاکید کردم که مبتنی بر آموزش و دانش است.

علاقه‌مندی ایرانیان به لباس‌های داخلی ارتقا پیدا کرده است

حمید قبادی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس جشنواره) در اختتامیه هشتمین جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: ۱۰ ماه پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم تا این دوره را رقم بزنیم جلسات متعدد و ساعت‌ها وقت گذاشته شد. کامنت‌ها و نظراتی که می‌رسید موید احساس رضایت از این دوره بود.

او ادامه داد: بسیار خوشحالم و ذوق می‌کنم که شما را داریم و در یک دایره بسیار اثرگذار هستید و نقش‌آفرینی می‌کنید و تلاش می‌کنید سهم مؤثری داشته باشید. یکی از وظایف همه ما نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری است. شما اثبات کردید اثربخش هستید و می‌توانید در سخت‌ترین شرایط موجود کشور کاری کنید که موجب تعجب باشد من متأسفم بیشتر توان نداشتم خدمات شما را به نمایش بگذارم و به جهان معرفی کنم. انشالله به سمتی برویم که توانمندی شما علاوه بر ایران در سراسر دنیا بدرخشد.

قبادی اظهار کرد: حوزه مد و لباس بستری ایجاد کرده که در استقلال فرهنگی و بدون وابستگی قدم برمی‌دارد. شما کسانی هستید که جایگزین وابستگی را به معنای استقلال فراهم می‌کنید. بسیار خوشحالم علاوه بر بازدیدکنندگان تخصصی جمعی از مردم و خانواده‌ها هم از این جشنواره بازدید کردند که نشان می‌دهد موضوع مد و لباس وارد سطح زندگی ایرانیان شده است.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور بیان کرد: آمار نشان می‌دهد علاقه‌مندی ایرانیان به کالای ایرانی لباس ارتقا پیدا کرده و از لباس‌های خارجی فاصله می‌گیرد. توجه به آموزش و ارتقای سطح مد و لباس در حال انجام است. حرکت به سمت حرفه‌ای شدن یکی از سیاست‌های ما در سال ۹۸ است. من همواره به حرفه‌ای شدن تاکید کردم که مبتنی بر آموزش و دانش است.

او با اشاره به موضوع نقد و گفت‌گو رو به طراحان گفت: از این به بعد باید از کارتان دفاع کنید. باید به سمتی بروید که آستانه نقد و تحمل را بالا ببرید که زمینه ارتقای توانمندی است. ناقدان ما هم باید هوشمندانه و بر اساس شاخص‌های فنی نقد کنند.

قبادی با بیان اینکه تجربه مکران بسیار خوب و گرانقدر بود، گفت: ان‌شاءلله در سال ۹۸ کشورمان را که جغرافیا و ابعاد دل‌نشینی دارد، از طریق مد و لباس به دنیا معرفی کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور اظهار کرد: ارتباط بسیار خوب بخش صنعت به ویژه طراحی پارچه با تولیدکنندگان و طراحان از ویژگی‌های این جشنواره بود که کمک می‌کند طراحی بر اساس پارچه و نقش ایرانی باشد. مجموعه‌سازی نیز یکی از بخش‌های این دوره بود.

او بیان کرد: اگر در دایره کار می‌کنیم نهاد دولتی زمینه فعالیت را فراهم کند و شما در بستر قانون فعالیت کنید. این به معنای هویت‌بخشی و ایجاد اصالت است. با توجه به ایجاد شرایط مناسب قانونی همراه و هماهنگ باشید که اثربخشی پیدا خواهد کرد.

قبادی همچنین گفت: قول دادند جشن خودکفایی بخش شال و روسری با تولید ۱۵۰ میلیون شال و روسری بگیرند.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها