طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ارتقا می یابد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گزینه های مطرح شده درباره وزیر بهداشت دولت دوازدهم فقط گمانه زنی است. با هیچ کس صحبت نشده و افکارعمومی خواهان ماندن دکتر هاشمی است.

طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ارتقا می یابد

ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری وزارت بهداشت، افزود: در مورد نامزد تصدی وزارت بهداشت در دولت آینده شخص رئیس جمهوری البته با مشورتهایی که دارد، تصمیم می گیرد اما هر فردی که وزیر بهداشت شود حتما طرح تحول سلامت را ادامه می دهد و حتما این طرح با رفع اشکالات در دولت دوازدهم ارتقا می یابد.

**کمبود دارو
به گزارش ایرنا،وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره کمبودهای دارویی به علت بدهی بیمه ها گفت: در طول چهار سال گذشته با مدیریت سازمان غذا و دارو تعداد اقلام دارویی که دچار کمبود بوده حدود 30 قلم بوده که بسیار کمتر از گذشته است. اکنون هم همین وضعیت را داریم و اگر رسانه ها گزارشی از کمبود دارویی دارند اعلام کنند تا رسیدگی شود.
وی ادامه داد: البته گاهی ممکن است به خاطر برخی مشکلات یک یا چند داروی خارجی با کمبود مواجه شود یا در برخی اقلام تولید داخل که فقط یک تولید کننده دارد به علت مشکل در خط تولید با کمبود موقتی مواجه شویم ولی اخیرا مشکل خاصی در تامین دارو در کشور نداشته ایم.
وی گفت: البته بدهی بیمه پرداختهای پرسنلی را به تاخیر انداخته است اما همکاران وزارت بهداشت با پایمردی کوچکترین حدی از ارائه خدمات را کم نکردند.
حریرچی گفت: از بیمارستان ها نیز خواسته ایم اگر کمبودی دارند محرمانه به وزارت بهداشت اعلام کنند تا رسیدگی شود و در بین مردم نگرانی ایجاد نشود.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها