داروی درمان ریه کرونایی معجزه‌ای نمی‌کند

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: متاسفانه مردم تهران هنوز در حال و هوای خرید شب عید هستند

داروی درمان ریه کرونایی معجزه‌ای نمی‌کند

مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: متاسفانه مردم تهران هنوز در حال و هوای خرید شب عید هستند

رئیس کمیته علمی معاونت علمی ریاست جمهوری از ساخت ترکیبی با ترکیبات دارویی موجود در کشور خبر داد که به گفته وی، توانایی بهبودی ضایعه کرونایی را تا حد زیادی پس از ابتلا خواهد داشت.

ر همین رابطه، مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری مقابله با کروناویروس با اشاره به میزان تاثیر این ترکیب دارویی در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

در وهله اول درخصوص این ترکیب دارویی باید گفت که نه به دار است، نه به بار! قرار بر این شده که این ترکیب توسط یک شرکت دارویی ساخته شود.
تعدادی از آن نیز به برخی از بیماران کرونایی تزریق شده و این که تا چه اندازه اثر کند را تنها، خدا می‌داند.

مشابه این ترکیب دارویی در خارج از کشور و در چین استفاده شده و باید گفت که تاثیر آن بد نبوده و در عین حال نیز، معجزه‌ای هم نخواهد کرد.

50 درصد بیماران کرونایی در ICU جان خود را از دست می‌دهند

اگر در ابتدای بیماری این ترکیب دارویی به بیماران کرونایی تزریق شود، شاید تنفس دچار مشکل نشده و کار بیمار به بخش ICU نخواهد کشید. چرا که اگر یک بیمار کرونایی به مرحله بستری در ICU برسد تا 50درصد احتمال مرگ وی وجود خواهد داشت.

کرونا هیچ درمان قطعی ندارد

مردم اصلا دلشان را به این داروها و اخبار آن خوش نکنند. این بیماری، درمان قطعی، استاندارد و 100درصدی نداشته و اگر این دارو به بیماران با فرم شدید کرونا تزریق شود، تنها کمک خواهد کرد که تعداد کمتری از این افراد جان خود را از دست دهند.

امروز به شخصه از بزرگراه‌های اصلی پایتخت تردد داشتم و به رغم کاهش ناچیز تردد خودروها، هنوز تا چشم کار می‌کرد، شاهد ترافیک حضور مردم بودیم.

متاسفانه مردم تهران هنوز در حال و هوای خرید شب عید هستند

متاسفانه، مردم تهران ظاهرا همچنان حال و هوای شب عید داشته و تصورشان بر این است که باید برای تهیه سفره هفت سین و ماهی قرمز و سایر ملزومات این ایام به مراکز خرید مراجعه کنند.

راه اصلی مقابله با کرونا این است که ما به ویروس کووید19 مبتلا نشویم. برای این مهم هم باید در خانه مانده و با شستن مکرر دست‌ها و رعایت بهداشت فردی به قطع زنجیره شیوع بیماری کمک کنیم. مردم در این وضعیت باید از رفتن به سفر، حضور در مراکز شلوغ اجتماعی و پرکردن مراکز خرید به شدت اجتناب کنند.

در صورت عدم رعایت توصیه‌ها، احتمال تداوم کرونا تا پایان تابستان 99 وجود دارد

اگر رفتارهای اجتماعی مردم اصلاح شود، این احتمال وجود خواهد داشت که تا پایان فروردین ماه کار کرونا را تمام کنیم. درغیر اینصورت، احتمال تداوم بیماری تا پایان تابستان 99 دور از ذهن نیست.

منبع: امتداد

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها