آيا حمله قلبی می‌تواند از نشانه‌های کووید ۱۹ باشد؟

حدود 10 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار‌خون بالا هستند. با کمال تعجب، افراد مبتلا به بیماری‌های ریه تنها 6 درصد از موارد شدید این بیماری را تشکیل می‌دهند.

آيا حمله قلبی می‌تواند از نشانه‌های کووید ۱۹ باشد؟

ویروس کرونا از اواخر دسامبر و با انتشار آن در ووهان چین بر سر زبان‌ها افتاد. این ویروس در حال حاضر در سراسر جهان منتشر شده است و تعداد افرادی که به این آن مبتلا شده‌اند در حال افزایش است و تصور می‌شود که این رقم به بالاترین حد برسد. تحقیقات جدید پیرامون ارتباط این ویروس با بیماری های قلبی و عروقی زمینه ای، نتایج خاصی به دست داده است.

حدود 10 درصد از بیماران مبتلا به کووید 19 مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار‌خون بالا هستند. با کمال تعجب، افراد مبتلا به بیماری‌های ریه تنها 6 درصد از موارد شدید این بیماری را تشکیل می‌دهند. این آمار در بیماران چین، ایتالیا، انگلیس و ایالات متحده مشابه است.

مبتلایان به بیماری‌های قلبی بیشتر تحت تأثیر کووید 19 قرار دارند؛ اما این ویروس هم‌چنین می‌تواند قلب را در افراد فاقد بیماری قلبی تحت‌تأثیر قرار دهد. هنگامی که یک عفونت شدید کووید 19 وجود داشته باشد، قلب در یک واکنش التهابی گسترده به نام «میوکاردیت» قرار می‌گیرد. ویروس سلول‌های قلب را آلوده می‌کند و باعث می‌شود بافت ماهیچه‌ای، میوکارد، تحت التهاب شدید قرار بگیرد. این امر می‌تواند بر پمپاژ خون در بدن تأثیر بگذارد و در نتیجه اکسیژن کمتری به اندام‌ها از جمله ریه‌ها می‌رسد.

شواهد نشان می‌دهد که ابتلا به کووید 19 شدید می‌تواند با آسیب به قلب همراه باشد

سیستم ایمنی بدن در یک فرد نسبتاً سالم قادر به پاسخگویی مناسب به عفونت است و برای مبارزه با ویروس پادتن تولید می‌کند. افرادی که سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف‌تری دارند، مانند افراد مسن و یا افراد دارای مشکلات زمینه‌ای، نمی‌توانند این پاسخ را ایجاد کرده و با عفونت ویروسی مبارزه کنند. این عفونت در بدن زیاد می شود و به اندام‌های حیاتی، به‌ویژه ریه‌ها و قلب حمله می‌کند.

بسیاری از بیماری‌های ویروسی چنان فشار زیادی بر بدن وارد می‌کنند که قلب اغلب نمی‌تواند آن را تحمل کند و این امر موجب حمله قلبی می‌شود. کووید 19 نیز مانند این بیماری‌ها این فشار را به قلب وارد می‌کند.

ویروس کرونا یک مجموعه بزرگ از ویروس‌هایی است که در بروز انواع مختلفی از بیماری‌ها از قبیل سرماخوردگی نقش دارند. در این شرایط خاص این ویروس در حیوانات شروع شده و سپس به انسان منتقل شد و در حال حاضر به این ویروس ویروس جدید کرونا گفته می‌‌شود زیرا قبلا در انسان دیده نشده است. کوید ۱۹ یک سرماخوردگی ساده نیست. افرادی که دچار دیابت بیماری قلبی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند. در صورتی که شما علائم و نشانه‌های ویروس کرونا را دارید و به بیماری قلبی مبتلا می‌باشید باید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: علم و فناوری نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها