رکورد ابتلای روزانه به کرونا در سیدنی

مقامات بهداشتی استرالیا امروز (چهارشنبه) از ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در شهر بزرگ

رکورد ابتلای روزانه به کرونا در سیدنی

مقامات بهداشتی سیدنی با اشاره به ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه به کووید ۱۹ و اوج گیری مجدد مراجعین به بیمارستان ها و افزایش تعداد بستری شدگان، خواستار افزایش سرعت واکسیناسیون به منظور کاهش تعداد بستری در بیمارستان های این کشور شدند.

با وجود اعمال دو ماه محدودیت های کرونایی، در ایالت "نیو ساوت ولز" تعداد موارد روزانه ابتلا به
کرونای دلتا ۹۱۹ مورد اعلام شد و به این ترتیب آمار روزانه ابتلا در استرالیا نزدیک به ۱۰۰۰ نفر رسید که بالاترین میزان ابتلا در موج جدید شیوع کرونا در این کشور است.

یکی از مقامات ارشد بهداشتی درباره افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان گفت: این روند نشان دهنده این واقعیت است که واکسیناسیون مشکل را حل می کند و ما باید سرعت واکسیناسیون را در کشورمان افزایش دهیم.

این در حالی است که مقامات استرالیایی برای مهار موج سوم کرونا در این کشور بیش از نیمی از جمعیت ۲۵ میلیون نفری این کشور از جمله بزرگترین شهرهای آن مانند سیدنی و ملبورن را قرنطینه کرده اند و در حال سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون هستند.

بر اساس گزارشات، حدود ۳۱ درصد افراد بالای ۱۶ سال کاملاً واکسینه شده و ۵۴ درصد از این جمعیت نیز دست کم یک دز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

به گزارش رویترز، به رغم موج جدید کرونا ناشی از سویه مسری دلتا در استرالیا، همچنان تعداد مبتلایان و فوتی ها نسبتا کم است. در مجموع تعداد کل مبتلایان در این کشور در حدود ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر و تعداد موارد فوتی نیز ۹۸۶ نفر گزارش شده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها