غذاهایی که قلبتان را دوباره متولد می کند

اوایل این هفته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ابزار جدیدی برای اندازه گیری خطر بیماری های قلبی با محاسبه سن قلب بر اساس فشار خون، شاخص توده بدن و ... را معرفی کرد.

غذاهایی که قلبتان را دوباره متولد می کند

هر کسی می تواند از یک رژیم غذایی سالم بهره مند شود اما اگر شما جزو 70 درصد از افرادی هستید که سن قلبتان با شتاب رو به افزایش است، نتیجه نهایی داشتن چنین رژیمی بسیار شگفت انگیزتر می تواند باشد. درست است که ابزار جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در دسترس همه نیست اما با روش های بسیار ساده می توان از پیشرفت سن قلب جلوگیری کرد.

کاهش میزان کالری دریافتی از رژیم غذایی می تواند باعث کاهش وزن و شاخص توده بدن گردد و همین تغییرات اندک در سیستم غذا خوردن خطر ابتلا به دیابت نوع دو که خود سن قلب را افزایش می دهد، را کم می کند.

دستورالعمل های رژیم غذایی سالم در طول زمان تکامل یافته است. تاکید همه این رژیم ها بر تمرکز روی مواد غذایی واقعی برای کنترل فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید، خوردن دانه ها و آجیل، غلات، لوبیا و ماهی است. همچنین یک رژیم غذایی با هدف پیشگیری از بیماری های قلبی باید بر پایه استفاده از ریزمغذی های سالم و انتخاب غذاهای کم نمک باشد.

شش عادت غذایی سالم برای سلامت قلب
- تعویض یکی از تنقلات روزانه با تعداد انگشت شماری آجیل: بادام،گردو، پسته و بادام زمینی بهترین انتخاب ها برای سالم نگه داشتن قلب هستند. البته باید نوع بدون نمک آنها را انتخاب کرد.
- استفاده حداقل یک فنجان از سبزیجات و میوه ها همراه با وعده های غذایی: استفاده از مواد غذایی غنی از فیبر، پتاسیم و مواد مغذی دیگر به کاهش میزان فشار خون کمک می کند.
- استفاده از ماهی های چرب دو بار در هفته
- استفاده از غلات سبوس دار: وعده صبحانه را می توان با خوردن مواد غذایی حاصل از آردهای سبوس دار شروع کرد. دانه هایی که کمترین میزان پردازش را داشته اند مانند برنج قهوه ای، جو، ذرت، گندم بلغور باعث کاهش قند خون می شود.
- استفاده از عدس حداقل سه بار در هفته: استفاده از پروتئین گیاهی به جای گوشت قرمز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
- طبخ غذا در خانه با استفاده از کامل ترین مواد غذایی: تقریبا 75 درصد از نمک در رژیم غذایی از غذاهای فراوری شده و رستورانی می آید. بنابراین تهیه وعده های غذایی در خانه با استفاده از مواد سالم و اضافه کردن رنگ و عطر به آنها با گیاهان تازه، سرکه، مرکبات و ... برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است.

منبع:بهداشت نیوز

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها