استفاده از تردمیل یا پیاده روی در فضای آزاد

استفاده از تردمیل یا پیاده روی در فضای آزاد

در دنیای امروز با توجه به مشاغل کاری فراوان افراد زمان کمتری را به ورزش اختصاص می دهند یکی از پرسش هایی که ورزشکاران با آن مواجه می شوند استفاده از تردمیل یا پیاده روی در فضای آزاد می باشد. پیاده روی یکی از ورزش هایی است که می توان به صورت انفرادی و یا گروهی به انجام آن پرداخت. نبود مکان و فضای مناسب در سطح شهر برای انجام پیاده روی باعث شده است که برخی از افراد به خرید تردمیل و استفاده از آن بپردازند. اما آیاتردمیل می توانید جایگزین مناسبی برای پیاده روی باشد یا خیر ؟

بر طبق بررسی های انجام شده نمی توان به طور قطع نسبت به برتری هر کدام از روش های اظهار نظر نمود. هر کدام از این روش ها دارای خاصیت و مضارتی است که در ادامه به آن اشاره می نماییم.

سطح زمین

در پیاده روی به دلیل اینکه شما بر روی سطوح متفاوتی پیاده روی می کنید بدن سعی می کند که با هر شرایطی خود را وفق دهد اما در تردمیل در یک سحط ثابت اقدام به پیاده روی می کنید به همین دلیل در سطوح متفاوت بدن انرژی بیشتری را می سوزاند.

شیب

در برخی از تردمیل ها امکان تغییر شیب آن وجود دارد. بسیاری از ورزشکاران وجود دارند که برای تاثیر سریعتر در سراشیبی ورزش می کنند. عدم ست کردن شیب تردمیل به اندازه کافی یک از نواقص آن می باشد.

تاثیرات روحی و روانی

بسیاری از افراد علاقه دارند هنگام راه رفتن به تماشای تلویزیون بپردازند و یا در محیط خانه خود به پیاده روی بپردازند به این افراد استفاده از تردمیل پیشنهاد می شود. اما افراد دیگری نیز هستند که علاقه مند به حضور در فضای آزاد و استفاده از آن می باشند که مسلما پیاده روی در فضای آزاد به آن ها توصیه می شود.

ثبت نتایج

با استفاده از تردمیل شما می توانید جزییات دقیقی از مصرف کالری و انرژی خود بدست آورید اما در پیاده روی این امکان فراهم نمی باشد.

راحتی

استفاده از تردمیل به دلیل اینکه می توانید در خانه از آن استفاده کنید بسیار راحت می باشد و نیاز به آماده شدن, پیدا کردن محل مناسب , عذر و بهانه ندارد و می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

آب و هوا

در هر شرایط آب و هوایی می توانید به استفاده از تردمیل بپردازید در صورتیکه پیاده روی در هوای آزاد باید متناسب با شرایط جوی باشد.

در کل هر روش نکات مثبت و منفی خود را دارد که شما باید با توجه به شرایط یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.

منبع: زودشور

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها